Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Стилът Ви на ръководене вреди ли на екипа Ви?

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    В основата си лидерството представлява взимането на ключови решения и насочването на служителите да работят съобразно тях. Хората, заемащи мениджърски позиции, могат да приемат различни подходи за изпълнението на тази задача и техните лидерски стилове ще предрешат дали екипът и организацията ще се развиват добре или ще пострадат.
     
    Причината за това е проста: лидерите са хората, отговорни за подобряването на представянето на организацията.
     
    В такъв случай е важно да избегнете мениджърския стил, който ще навреди на компанията Ви. Ето ви 4 лоши примера, от които да се пазите:
     
    1. Избягващият.
     
    Той се страхува да поема рискове и има малко добри идеи. Често казва на служителите си, че не може да им помогне сега. При него рядко работата се довежда докрай. Ако свика оперативка, се разсейва с други задачи или непрекъснато влиза и излиза, твърдейки, че има по-важна работа. В крайна сметка оставя решенията на служителите си.
     
    2. Угаждащият.
     
    Целта му е да получи социално признание и просто да се харесва на екипа си. Когато стане време да взима решения, той се съгласява със служителите си, вместо да мисли и от корпоративна и дългосрочна гледна точка. По време на оперативките дава много позитивна обратна връзка за различните идеи, независимо от тяхното качество.
     
    3. Конкуриращият се.
     
    Той винаги върви в някаква своя посока. Често има добри идеи, но ако някой от екипа ги подложи на съмнение или не ги подкрепя, идеите се оказват нефункционални. Притиска служителите си да дават нови предложения, което може да доведе до ефективни решения, но не и до желание от страна на служителите действително да работят за реализирането им.
     
    4. Предпочитащият компромиса.
     
    Той не се е научил да изисква повече. Задоволява се със сравнително добрите решения, без да търси начини да ги усъвършенства. Често това се дължи и на собствения му мързел. Не причинява голям стрес на екипа си, но и не умее да го направи по-ефективен, нито да развие потенциала му.

    За сметка на тези четири нефункционални подхода, съществува и доказано работещ такъв. Това е колаборативният лидерски стил, в който менджърът:
    а) може да взима ефективни решения;
    б) изгражда култура на взаимна подкрепа в екипа си.
     
    Колаборативните лидери успяват да разпределят така задачите в екипа си, че всеки да има достатъчен принос. Той изхожда от принципа, че хората подкрепят онези идеи, в чието реализиране могат да участват.
     
    Разбира се, когато колаборативния стил не е приложим, другите стилове могат да намерят своето място. Например, лидерът трябва да стане избягващ, когато няма възможност да се занимае с конкретния проблем в момента. Но колаборирането в крайна сметка си остава най-добрия лидерски подход.
     
    източник: businessnewsdaily.com

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    Няколко практически съвета за сключване на трудов договор

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x