Отдаване на служители под наем

Красимира Гергева Екперт
на 28 Септ 2021
Въпрос:
➤ Фирма А иска да отдаде под наем служителите си на фирма Б. Фирма А ще заплаща трудовите възнаграждения и осигуровки на служителите, а фирма Б ще заплаща комисионна на фирма А. Каква е законовата рамка и нормативи на подобно споразумение, както и необходимите документи, които следва да се подготвят?
Отговор:
Правната рамка ви е следната:
- Директива 2008/104/ЕО на ЕС относно работата чрез агенции за временна работа; - Кодекс на труда /КТ/ - Глава пета “Възникване и изменение на трудово правоотношение” Раздел VIII „в“ „Допълнителни условия за извършване на работа чрез предприятие, което осигурява временна работа“; - Закон за насърчаване на заетостта (ЗНЗ) - Глава осма “а” – Условия и ред за регистрация на предприятия, които осигуряват временна работа; - Тарифа за таксите, събирани за регистрация на предприятия, които осигуряват временна работа по Закона за насърчаване на заетостта (Тарифата). За да отдадете под наем служителите на фирма А, е необходимо фирма А да има издадено от Агенцията по заетостта удостоверение за извършване на дейност като предприятие, което осигурява временна заетост. За да получи горепосоченото удостоверение, фирма А е необходимо да подаде следните документи в Агенцията по Заетостта по адрес на регистрация на фирмата: - Заявление по образец за регистрация за извършване на дейност като предприятие, което осигурява временна работа /образецът може да бъде изтеглен от сайта на Агенцията по заетостта/; - Заверени копия на банкови или застрахователни документи за сключена застраховка или банкова гаранция в размер на 200 000 лв. за вземанията на работниците и служителите, които ще бъдат наемани от тях за осигуряване на временна работа; - Заверено копие на вътрешен правилник за осъществяване на дейността с приложени проекти на договор с предприятие ползвател /фирма Б/ и трудов договор с работник/ служител. В срок от 14 дни от датата на подаване на документите Министъра на труда и социалната политика или упълномощено от него лице се произнася по заявлението и приложенията към него. Заплаща се такса в размер на 740 лв. и удостоверението е валидно 5 години. Трябва да се съобразите също така с разпоредбите посочени в чл. 107р – чл. 107ч от КТ.
С уважение:
![]() ![]() |
Още за КТ:
За непълнотите в уредбата на т. нар. допълнителни условия по някои трудови правоотношения |
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "ТРЗ практика – готови решения за отпуски, трудови и граждански правоотношения "!
Подобни статии от категория Кодекс на труда
15Авг2025
Прехвърляне на персонал към новооткрита фирма
от доц. д-р Андрей Александров
на 15 Авг 2025
13Авг2025
Трябва ли да има електронен трудов запис при вътрешно съвместителство
от доц. д-р Андрей Александров
на 13 Авг 2025
30Юли2025
Как се оформя временно преминаване от 6-часов към 8-часов работен ден при заместване на директор?
от доц. д-р Андрей Александров
на 30 Юли 2025
25Апр2025
Предоставяне на аванс от работодател на служител - как следва да се третира връщането на сумата
от Аспасия Петкова
на 25 Апр 2025
26Февр2025
Предизвестие за пенсиониран педагогически специалист
от Аспасия Петкова
на 26 Февр 2025