Отдаване на служители под наем

Красимира Гергева Екперт
на 28 Септ 2021
Въпрос:
➤ Фирма А иска да отдаде под наем служителите си на фирма Б. Фирма А ще заплаща трудовите възнаграждения и осигуровки на служителите, а фирма Б ще заплаща комисионна на фирма А. Каква е законовата рамка и нормативи на подобно споразумение, както и необходимите документи, които следва да се подготвят?
➤ Фирма А иска да отдаде под наем служителите си на фирма Б. Фирма А ще заплаща трудовите възнаграждения и осигуровки на служителите, а фирма Б ще заплаща комисионна на фирма А. Каква е законовата рамка и нормативи на подобно споразумение, както и необходимите документи, които следва да се подготвят?
Отговор:
Правната рамка ви е следната:
- Директива 2008/104/ЕО на ЕС относно работата чрез агенции за временна работа; - Кодекс на труда /КТ/ - Глава пета “Възникване и изменение на трудово правоотношение” Раздел VIII „в“ „Допълнителни условия за извършване на работа чрез предприятие, което осигурява временна работа“; - Закон за насърчаване на заетостта (ЗНЗ) - Глава осма “а” – Условия и ред за регистрация на предприятия, които осигуряват временна работа; - Тарифа за таксите, събирани за регистрация на предприятия, които осигуряват временна работа по Закона за насърчаване на заетостта (Тарифата). За да отдадете под наем служителите на фирма А, е необходимо фирма А да има издадено от Агенцията по заетостта удостоверение за извършване на дейност като предприятие, което осигурява временна заетост. За да получи горепосоченото удостоверение, фирма А е необходимо да подаде следните документи в Агенцията по Заетостта по адрес на регистрация на фирмата: - Заявление по образец за регистрация за извършване на дейност като предприятие, което осигурява временна работа /образецът може да бъде изтеглен от сайта на Агенцията по заетостта/; - Заверени копия на банкови или застрахователни документи за сключена застраховка или банкова гаранция в размер на 200 000 лв. за вземанията на работниците и служителите, които ще бъдат наемани от тях за осигуряване на временна работа; - Заверено копие на вътрешен правилник за осъществяване на дейността с приложени проекти на договор с предприятие ползвател /фирма Б/ и трудов договор с работник/ служител. В срок от 14 дни от датата на подаване на документите Министъра на труда и социалната политика или упълномощено от него лице се произнася по заявлението и приложенията към него. Заплаща се такса в размер на 740 лв. и удостоверението е валидно 5 години. Трябва да се съобразите също така с разпоредбите посочени в чл. 107р – чл. 107ч от КТ.
С уважение:
![]() ![]() |
Още за КТ:
За непълнотите в уредбата на т. нар. допълнителни условия по някои трудови правоотношения |
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "16 решения на ТРЗ казуси"!
Подобни статии
24Март2023
Издаване на трудови книжки за назначени на трудов договор чужденци
от Красимира Гергева
на 24 Март 2023
21Март2023
Ограничаване на учители – бивши служители на частно училище да преподават частни уроци на учениците от училището
от доц. д-р Андрей Александров
на 21 Март 2023
20Март2023
Място и срок за съхраняване на документи от трудовото досие на служител
от Теодора Дичева
на 20 Март 2023
09Март2023
Заповед за дисциплинарно наказание при установена кражба
от Красимира Гергева
на 09 Март 2023
28Февр2023
Промяна на длъжността на служителка след завръщане от майчинство
от доц. д-р Андрей Александров
на 28 Февр 2023
06Февр2023
Изпитателен срок - преназначаване и удължаване
от доц. д-р Андрей Александров
на 06 Февр 2023