Мениджмънт - страница 5
01Авг2016
Научете кога да делегирате и кога да микроменажирате
от PortalTRZnormativi.bg
01 Авг 2016
Микроменажирането се е превърнало в мръсна дума в света на бизнеса. Използва се от служителите за описание на прекалено контролиращия шеф, който не се доверява на никой от екипа си дори за най-елементарните ...
28Юли2016
Беседа при освобождаване – Част II
от проф. Сава Джонев
28 Юли 2016
Вижте Част I тук: Беседа при освобождаване – Част I
3. Следва поставяне на целта:
Заявление на ръководителя, че независимо от задачите, които има, държи много на този разговор, в който иска да уважи своя колега и ...
27Юли2016
Беседа при освобождаване – Част I
от проф. Сава Джонев
27 Юли 2016
Освобождаването може да има три основни причини - по собствено желание, съкращение или уволнение. Ситуацията е твърде различна при всяка от тях:
При напускането по собствено желание ръководителят може да ...
25Юли2016
24 знака, че сте страхотен шеф, дори и да не вярвате
от PortalTRZnormativi.bg
25 Юли 2016
Върхът е самотно място.
Ръководната позиция е свързана с огромно напрежение. А и при липсата на някой, който да ръководи Вас, е трудно да прецените дали се справяте действително добре.
Стремите ли се към ...
22Юли2016
Беседа при понижение или уволнение
от проф. Сава Джонев
22 Юли 2016
Понякога все пак се достига до реални наказателни мерки и до изпълнение на негативните алтернативи на “правия път”, посочен от ръководителя. Най-сериозните между тях са понижението и уволнението. Тогава се ...
20Юли2016
Дисциплинарна беседа - част II
от проф. Сава Джонев
20 Юли 2016
Част I вижте тук: Дисциплинарна беседа - част I
Гъвкавият ръководител трябва да помисли за находчиво решение, което може да преодолее проблема, без да го превръща в грях, нуждаещ се от наказание. Ако ваш служител ...
19Юли2016
Какво причиняват на служителите Ви имейлите в следработно време
от PortalTRZnormativi.bg
19 Юли 2016
Може би си мислите, че да карате служителите Ви да приемат и отговарят на имейли в следработно време и през почивните дни увеличава продуктивността им, но то всъщност ѝ вреди, показва ново проучване.
Когато ...
18Юли2016
Дисциплинарна беседа - част I
от проф. Сава Джонев
18 Юли 2016
Дисциплинарната беседа не е беседа за наказание, а разговор за възстановяване на някакъв нарушен ред и компенсация на организацията за понесена щета. Тя няма за задача да “натрие носа” на нарушителя, а да го склони ...
15Юли2016
Как да разберете, че кандидатът за работа Ви лъже по време на интервюто
от PortalTRZnormativi.bg
15 Юли 2016
Проучване показва, че умението ни да разпознаваме, когато някой ни лъже, е точно толкова добро, колкото умението ни да правим предположения. Вероятно по тази причина понякога се доверяваме на неистини.
При ...
11Юли2016
5 ефективни начина да посрещнете новите служители в организацията
от PortalTRZnormativi.bg
11 Юли 2016
Точно колкото откриването на новия кадър, и неговите първи дни в организацията са особено важни за това дали той ще се задържи на работа. Или скоро ще трябва да търсите нов човек за конкретната ...
06Юли2016
5 практики в управлението на персонала, които да започнете да прилагате веднага
от PortalTRZnormativi.bg
06 Юли 2016
Вероятно сте се изморили от четене на съвети, препоръки и статии за управлението на човешките ресурси. Факт е, за жалост, че колкото и да изчетете, няма да сте напълно подготвени за всеки проблем, който може да ...
04Юли2016
Беседа за даване на разпореждания
от проф. Сава Джонев
04 Юли 2016
В хода на бъдещата работа на ръководителя много пъти ще се налага да дава подобни инструкции във връзка с изпълнението на своите поръчения или заповеди. Само че, докато при назначаването неговите инструкции се ...
01Юли2016
Беседа при назначаване
от проф. Сава Джонев
01 Юли 2016
У всеки човек, когато попадне в нова среда, се актуализира специфичен ориентировъчен рефлекс - рефлексът “Какво е това?”. Смес от тревога, любопитство и желание за адекватност на поведението. Необходимостта от ...
30Юни2016
Интервюиране при кандидатстване
от проф. Сава Джонев
30 Юни 2016
Интервюто за кандидатстване е първият от серията разговори, които ръководителят ще има със своя бъдещ служител. А въведението към него е обявата за набиране на кадри.
Обявата трябва да бъде достатъчно ...