Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се

Как да поддържаме колегиалните отношения

PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
Представете си, влизате при колеги – шегаджии. Всички спират да се смеят и се заемат с работата си. Как ще се почувствате? Зле нали? След подобен случай ще ходите ли на работа с удоволствие и изпълнени с енергия за работа? Със сигурност не!

Добрата работна атмосфера във фирмата е част, съгласно теорията на Херцберг, от хигиенните фактори. Те не водят до повишаване на мотивацията, но трябва да са налице, за да се избегне появата на демотивацията. Неблагоприятният екипен климат не възпрепятства развитието на личните способности на служителите, но може да доведе до изчезване на мотивацията им. Поради това трябва настоятелно да насърчавате поддържането на колегиалните отношения във фирмата.
 
Подкрепяне на приятната атмосфера във фирмата

Малкият брой оставки или премествания от едно на друго работно място в същата фирма говорят за хармонична атмосфера в екипа или отдела, който ръководите. Забележете колко добре се разбират помежду си служителите. Обядват ли заедно? Смеят ли се много? Или се избягват един друг? Витаят слухове?
 
Ако непрекъснато се грижите за атмосферата на екипа, обяснете на служителите, че всеки един от тях е отговорен за нея. За тази цел използвайте контролния списък, предназначен за екипа със заглавие „Атмосферата в екипа“.
 
Мобилизиране на екипа
 
Във всеки екип има по един човек, особено много обичан от колегите си и един особено трудолюбив. Болшинството служители се ориентират според тези два типа индивиди. Важни за хармоничната екипна атмосфера са и така наречените „моментни вицове“, които често помагат по-лесно да преодолеете трудните ситуации. Често те се казват от хората с талант в разказването на вицове. Разговаряйте с тези хора за ролята им в екипа, помолете ги активно да повлияят върху екипната атмосфера. Опитайте се да бъдете добър пример за служителите.

 
Неутрализиране на интригантите
 
Интригантите „отравят“ екипната атмосфера,разпространявайки всякакви слухове, маргинизирайки колегите си, бидейки изключително критични към околните или практикувайки сексуален тормоз. Обяснете ясно на тези служители, че не разрешавате интригите.

Внимателно наблюдавайте кои са причините за това отрицателно поведение. Често подобно проблемно поведение е причинено от някакъв вид виктимизация. Например, когато идеите на някой служител не са оценени от колегите му. Потърсете решение, за да избегнете появата на тези ситуации и за да повишите мотивацията на всички служители от екип, но най- вече на проблемните служители.
 
Включване в екипа на хората индивидуалисти/несоциални

Някои от служителите са индивидуалисти по собствена воля, например, ако са интровертни и не желаят да са част от екип. Доколкото не смущават екипната атмосфера и не играят някаква вътрешна роля, която да изисква от тяхна страна  дадено поведение (като например, длъжността на фирмен съветник), не трябва да променяте нищо.

Проблемите се появяват, когато индивидуалистите са принудени от други лица да променят естественото си поведението си. В този случай, те ще загубят вярата в себе си, енергията си лесно ще се разболяват, ще станат дори депресивни.

Тези хора са слабите точки на екипа. Помогнете им при изпълнението на задълженията им, похвалете ги – но не пред колегите им. Мобилизирайте целия екип да приеме интегрирането им в екипа.

БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

Решени практически казуси за всеки ТРЗ служител

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Решени практически казуси за всеки ТРЗ служител"!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

x