Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Как да откриете и запазите най-добрите служители

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Много е лесно да посочите някого и да кажете, че е лош служител. Доста по-трудно е да чуете по адрес на някого: "Той се справя добре с работата си." Но и двете са безсмислени, ако се базират на лично мнение и интуиция. Как обаче да разпознаете страхотните служители.
     
    Те са за пример.
     
    Добрите служители имат подходящ характер, не просто опит и знания, нужни за работата им. 
     
    А именно:
     
    Искат повече. Не се задоволяват с нужния минимум. Независимо дали са амбициозни или преследват лична удовлетвореност, те са щастливи само когато могат да постигнат повече от очакваното.
     
    Задават въпроси. Те се стремят да увеличават знанията си. Не приемат нещата според външния им вид, а предпочитат да стигнат до истината.
     
    Загрижени са за представянето си. Изпитват страст към това, което вършат, затова и отдават своите усилия.
     
    Малко са странни. Имат си своите специфики, които ги отличават. Това показва, че са креативни и мислят творчески.
     
    Обичат да оборват грешните твърдения. Мотивира ги желанието да бъдат прави. Ако имат някаква щура идея, за която колегите им твърдят, че не може да се реализира, те ще открият начин да я постигнат. В рамките на добрия тон и уважението към мениджърите, на тези служители може да се даде свобода.
     
    Как да откриете тези служители и да ги задържите.
     
    Много е трудно да оцените тези характеристики с обикновените оценки за представяне на служителите. Можете обаче да прецените с голяма степен на вярност чрез срещи очи в очи, провеждани на седмична база.
     
    Важно е да намерите тези служители. Ако не ги наемете или, по-лошото, пуснете ги да си тръгнат, екипът Ви губи повече, отколкото си представяте. Важно е също тези кадри да са щастливи. Защото щастливите служители са 12% по-продуктивни и ангажирани.
     
    Опитайте със седмични доклади и следете за едва доловимите знаци.
     
    Оформете докладите представянето на кадрите на метода ППП (PPP) - планове, прогрес проблеми (Plans Projects Problems). За да го използвате, служителите трябва да посочат плановете си за следващата седмица. Тук ще забележите 2 типа хора: едните ще сложат толкова задачи, с колкото са сигурни, че могат да се справят; другите ще попълнят плана с много задачи и идеи, без да се съобразяват толкова с времето. В повечето случаи вторите не успяват да се справят с всичко, което са планирали. Това са хората, които искат повече и които обичат да доказват на другите, че грешат.
     
    Големият брой изоставащи задачи е интересна част от ППП. На пръв поглед те показват мързел - понякога действително е точно така. Но често се оказва, че "мързеливите" са твърде заинтересовани и затова отежняват плана си с много задачи. Това е знак, че тези служители искат да вършат повече, отколкото могат за 8-те часа работен ден. Ако имате такъв служител в екипа си, той най-вероятно се нуждае от помощ да се фокусира по-добре, затова му отделете нужното време.
     
    Добрите служители заслужават признание. Задача на мениджърите и лидерите е да ги разпознаят. Използвайте ППП или лични разговори. Оценявайте персонала, базирайки се и на интуицията си и на доверието, което изпитвате към служителя.
    източник: entrepreneur.com

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    Няколко практически съвета за сключване на трудов договор

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x