4 начина да се уверите, че не назначавате неподходящи служители в своята стартъп фирма
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
17 Септ 2016
За новите компании изграждането на екип от страхотни кадри е точно толкова важно, колкото изграждането на мрежа от лоялни клиенти. С развитието на срартъпа, предприемачите трябва да открият служители, които споделят визията и мотивацията им за работа. Големите фирми могат да си позволят да структурират и до известна степен програмират процеса, но при малките фирми нещата стоят различно.
Ето няколко съвета при наемането, които да използвате, за да си осигурите качествени кадри:
1. Назначете такива служители, които ще търсят нов персонал с Вас.
Когато назначавате нов служител, уверете се, че е достатъчно ентусиазиран за работа във фирмата Ви, че да иска да препоръча свободните ѝ работни места. Не наемайте хора, които просто имат нужните умения опит - търсете такива, които се интересуват истински от дейността Ви. Кадри, които не се притесняват да посочват проблемите и да предлагат решения.
2. Не се подвеждайте от ключовите думи в автобиографията.
Когато става дума за списъка с умения, посочен в автобиографията, той обикновено е дълъг. В днешния пълен с жаргони свят, работодателите търсят съвпадения на ключови думи, маркиращи качествата, от които се нуждаят. Да, но тези ключови думи са толкова стандартни, че няма как да сте сигурни, че кандидатите не са ги включили нарочно. Затова и трябва внимателно да се вглеждате в написаното и доказателствата за него. Ако например кандидатът е написал, че има много добри умения за работа с MS Office, а CV-то му е зле форматирано, няма как да му се доверите.
Още по темата: 3 ползи от добре обмисления процес по наемане на служители
3. Търсете качествата отвъд посочените.
По-важно да назначите служител, който съответства на фирмената Ви култура, дори да няма пълния набор умения, защото в последствие може да придобие тези умения. За сметка на това служителят, който не отговаря на фирмената Ви култура, няма да промени ценностите си.
4. Тествайте.
Проверете уменията на кандидатите при кандидатстването. Възползвайте се от възможностите на договорите за изпитване. Не назначавайте окончателно служители, в чиито качества и съответствие с фирмената Ви култура не сте се убедили. Потърсете мнението и на другите членове на екипа си, защото именно те ще работят с новия си колега.
Още по темата: Как да разберете, че е време да наемете първия си служител
източник: entrepreneur.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!
Подобни статии от категория Умения на служители
03Ян2018
След празниците - Как да се върнете към продуктивната работа
от PortalTRZnormativi.bg
03 Ян 2018
30Ноем2017
5 знака, че се справяте добре на работа, дори и да не мислите, че е така
от PortalTRZnormativi.bg
30 Ноем 2017
23Ноем2017
3 въпроса, които да зададете, когато поредната Ви идея получи отказ от шефа
от PortalTRZnormativi.bg
23 Ноем 2017
14Ноем2017
Как да стимулирате служителите си да продължат да учат, без да се разорявате
от PortalTRZnormativi.bg
14 Ноем 2017
13Ноем2017
5 начина, по които проявявате дразнеща снизходителност към колегите си
от PortalTRZnormativi.bg
13 Ноем 2017