7 съвета за справяне с трудните служители

PortalTRZnormativi.bg
28 Юни 2016
.jpg)
Хубавото все пак е, че можете да вземете мерки, с чиято помощ да ограничите неподходящото поведение, а така и да намалите щетите върху дисциплината. Ето какво да направите:
1. Отправяйте им предизвикателства.
Открийте какво от работата си харесва всеки от служителите Ви. Така ще можете да разпределите проектите по такъв начин, че всеки да получи онова, с което иска да се занимава. Направете го и за недисциплинираните, и за коректните си кадри. Така няма да покажете фаворизиране. Важно е задачите да са сравнително предизвикателни, за да помогнете на служителите да израстват и да се развиват.
2. Директно посочвайте неподходящото поведение.
Винаги, когато се сблъскате с прояви на лоша дисциплина, обърнете внимание на служителя. Подминете ли, той ще приеме, че това поведение е позволено. Бъдете много ясни и конкретни, защото намеците не работят - служителят винаги може да възрази, че не Ви е разбрал.
3. Не се фокусирайте единствено върху лошото.
Когато видите, че иначе недисциплиниран служител се справя добре с дадена задача, похвалете го. Покажете му как ще се чувства, ако се справя добре с работата си. награждавайте и неговото добро представяне, за да го насърчите, точно както го правите с другите си служители. Положителната обратна връзка нерядко се оказва по-ефективна, отколкото всички забележки.
Още по темата: Как да се справите с тормоза сред служителите си
4. Определяйте крайни срокове.
Ако някой от служителите Ви има навика да бави важни задачи, парирайте този му навик, като поставите много ясни графици и крайни срокове. При неизпълнението на тези срокове, поставяйте санкции (разбира се, такива, които са съгласувани със законодателството и вътрешния правилник на фирмата).
5. Фокусирайте се върху екипния дух.
Ако недисциплинираният Ви служител обича да се съревновава с колегите си, с което създава конфликти, фокусирайте се върху екипните дейности, с които да му покажете важността на колектива. Организирайте тиймбилдинги и го включвайте в екипни разработки, където трябва да се труди в колектив.
6. Документирайте всичко.
Всяка проява встрани от правилника на фирмата трябва да се документира. Всяко закъсняване, губене на време, неспазване на правилата, отклонение от графици и срокове. Всички тези документи ще бъдат доказателство, ако решите да накажете служителя за поведението му.
Още по темата: 5 типа мързеливи служители и как да се справите с тях
7. Освободете го, но само след като сте направили всички възможно да го задържите.
Освобождаването на служител е крайна мярка, но ако сте направили всичко по силите си да помогнете на конкретния кадър да промени поведението си, а той не се е повлиял положително, трябва да го освободите. Използвайте всички събрани документи за поведението му като основания за тази крайна мярка. Подходете с уважение, без никаква враждебност и се постарайте да покажете, че това е в полза и на двете страни: на фирмата, защото служителят явно не се чувства добре там и не е в състояние да даде всичко от себе си, на служителя, защото му позволява да открие по-подходящо място за себе си.
източник: grandascent.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "ТРЗ практика – готови решения за отпуски, трудови и граждански правоотношения "!
Подобни статии от категория Мениджмънт
20Юни2018
15-те най-често срещани въпроса по време на интервю за работа
от PortalTRZnormativi.bg
20 Юни 2018
24Ноем2017
3 умни стратегии в управлението на персонала за модерния мениджър
от PortalTRZnormativi.bg
24 Ноем 2017
15Ноем2017
Ключът към избиране на най-подходящия кандидат е решението кое е най-важно
от PortalTRZnormativi.bg
15 Ноем 2017