Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • 7 съвета за справяне с трудните служители

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Няма как да работите с хора и да не срещнете такива сред тях, които създават проблеми. Не изпълняват съвестно служебните си задължения, пречат на колегите си, мързелуват, създават интриги или вършат други нередни неща... Вариантите са множество.
     
    Хубавото все пак е, че можете да вземете мерки, с чиято помощ да ограничите неподходящото поведение, а така и да намалите щетите върху дисциплината. Ето какво да направите:
     
    1. Отправяйте им предизвикателства.
     
    Открийте какво от работата си харесва всеки от служителите Ви. Така ще можете да разпределите проектите по такъв начин, че всеки да получи онова, с което иска да се занимава. Направете го и за недисциплинираните, и за коректните си кадри. Така няма да покажете фаворизиране. Важно е задачите да са сравнително предизвикателни, за да помогнете на служителите да израстват и да се развиват.
     
    2. Директно посочвайте неподходящото поведение.
     
    Винаги, когато се сблъскате с прояви на лоша дисциплина, обърнете внимание на служителя. Подминете ли, той ще приеме, че това поведение е позволено. Бъдете много ясни и конкретни, защото намеците не работят - служителят винаги може да възрази, че не Ви е разбрал.
     
    3. Не се фокусирайте единствено върху лошото.
     
    Когато видите, че иначе недисциплиниран служител се справя добре с дадена задача, похвалете го. Покажете му как ще се чувства, ако се справя добре с работата си. награждавайте и неговото добро представяне, за да го насърчите, точно както го правите с другите си служители. Положителната обратна връзка нерядко се оказва по-ефективна, отколкото всички забележки.

     
    4. Определяйте крайни срокове.
     
    Ако някой от служителите Ви има навика да бави важни задачи, парирайте този му навик, като поставите много ясни графици и крайни срокове. При неизпълнението на тези срокове, поставяйте санкции (разбира се, такива, които са съгласувани със законодателството и вътрешния правилник на фирмата).
     
    5. Фокусирайте се върху екипния дух.
     
    Ако недисциплинираният Ви служител обича да се съревновава с колегите си, с което създава конфликти, фокусирайте се върху екипните дейности, с които да му покажете важността на колектива. Организирайте тиймбилдинги и го включвайте в екипни разработки, където трябва да се труди в колектив.
     
    6. Документирайте всичко.
     
    Всяка проява встрани от правилника на фирмата трябва да се документира. Всяко закъсняване, губене на време, неспазване на правилата, отклонение от графици и срокове. Всички тези документи ще бъдат доказателство, ако решите да накажете служителя за поведението му.

     
    7. Освободете го, но само след като сте направили всички възможно да го задържите.
     
    Освобождаването на служител е крайна мярка, но ако сте направили всичко по силите си да помогнете на конкретния кадър да промени поведението си, а той не се е повлиял положително, трябва да го освободите. Използвайте всички събрани документи за поведението му като основания за тази крайна мярка. Подходете с уважение, без никаква враждебност и се постарайте да покажете, че това е в полза и на двете страни: на фирмата, защото служителят явно не се чувства добре там и не е в състояние да даде всичко от себе си, на служителя, защото му позволява да открие по-подходящо място за себе си.
     
    източник: grandascent.com

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    Няколко практически съвета за сключване на трудов договор

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x