3 извинения, които добрият мениджър използва, за да избегне даването на обратна връзка
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
27 Юли 2017
Обратната връзка е особено ценна за всеки служител, дори и той да не го съзнава. Тя има силата (стига, разбира се да се използва продуктивно) да подобри не са представянето му на работа, но и да доведе до подобряване на компетенциите му. А така да му осигури по-добро кариерно развитие.
Какво обаче, ако мениджърът му не се чувства удобно да му обясни къде са грешките и къде силните му страни? Ако Вие сте този мениджър, вижте по-долу 3 извинения, които най-вероятно използвате, за да избегнете неудобния момент. И какво да направите, за да се спасите от тях, защото те вредят и на фирмата, и служителя:
1. "Не искам да се чувствам неудобно."
Разбира се, не е приятно да критикувате някого. Ако подходите правилно обаче, дискомфортът Ви ще намалее значително. Вместо да изливате директно критиките, за да се отървете, започнете с позитивите. Говорете върху какво трябва да наблегне служителят, за да се справя по-добре с работата си, а не с какво не се справя. Старайте се да говорите в положителен, не в отрицателен аспект. Ще се съгласите, че "Трябва да наблегнеш върху умение Х, за да можеш по-лесно да правиш У" звучи къде-къде по-добре, отколкото "Не умееш Х, затова не се справяш с У."
2. "Не искам да накарам служителя да се чувства зле."
Ако не му изливате само критики, нямате основания да се тревожите. Подходете с уважение и внимание, покажете, че оценявате приноса. Ако служителят е уверен, че му мислите доброто, той няма да се разсърди, напротив. Разумният и качествен служител, дори и в първия момент да му стане неприятно, ще обмисли думите Ви и ще ги има предвид.
3. "Страхувам се, че ще се отрази зле на отношенията ни."
Ако те са стабилни и колегиални, нямате причина да се притеснявате. Една градивна критика, поднесена с уважение и разбиране, няма как да подкопае едни иначе добри отношения. А ако отношенията Ви по принцип са лоши, тя няма значително да ги промени. Имайте предвид - добрите служители искат да се развиват, затова с откровено поднесената обратна връзка Вие им съдействате да го направят и те ще го оценят.
източник: themuse.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!
Подобни статии от категория Мениджмънт
24Ноем2017
3 умни стратегии в управлението на персонала за модерния мениджър
от PortalTRZnormativi.bg
24 Ноем 2017
14Септ2017
5 начина да създадете успешна стажантска програма
от PortalTRZnormativi.bg
14 Септ 2017
12Септ2017
3 съвета за ръководене на служители в труден период за фирмата
от PortalTRZnormativi.bg
12 Септ 2017