Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се

3 извинения, които добрият мениджър използва, за да избегне даването на обратна връзка

PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
Обратната връзка е особено ценна за всеки служител, дори и той да не го съзнава. Тя има силата (стига, разбира се да се използва продуктивно) да подобри не са представянето му на работа, но и да доведе до подобряване на компетенциите му. А така да му осигури по-добро кариерно развитие.
 
Какво обаче, ако мениджърът му не се чувства удобно да му обясни къде са грешките и къде силните му страни? Ако Вие сте този мениджър, вижте по-долу 3 извинения, които най-вероятно използвате, за да избегнете неудобния момент. И какво да направите, за да се спасите от тях, защото те вредят и на фирмата, и служителя:
 
1. "Не искам да се чувствам неудобно."
 
Разбира се, не е приятно да критикувате някого. Ако подходите правилно обаче, дискомфортът Ви ще намалее значително. Вместо да изливате директно критиките, за да се отървете, започнете с позитивите. Говорете върху какво трябва да наблегне служителят, за да се справя по-добре с работата си, а не с какво не се справя. Старайте се да говорите в положителен, не в отрицателен аспект. Ще се съгласите, че "Трябва да наблегнеш върху умение Х, за да можеш по-лесно да правиш У" звучи къде-къде по-добре, отколкото "Не умееш Х, затова не се справяш с У."
 
2. "Не искам да накарам служителя да се чувства зле."
 
Ако не му изливате само критики, нямате основания да се тревожите. Подходете с уважение и внимание, покажете, че оценявате приноса. Ако служителят е уверен, че му мислите доброто, той няма да се разсърди, напротив. Разумният и качествен служител, дори и в първия момент да му стане неприятно, ще обмисли думите Ви и ще ги има предвид.
 
3. "Страхувам се, че ще се отрази зле на отношенията ни."
 
Ако те са стабилни и колегиални, нямате причина да се притеснявате. Една градивна критика, поднесена с уважение и разбиране, няма как да подкопае едни иначе добри отношения. А ако отношенията Ви по принцип са лоши, тя няма значително да ги промени. Имайте предвид - добрите служители искат да се развиват, затова с откровено поднесената обратна връзка Вие им съдействате да го направят и те ще го оценят.
 
източник: themuse.com

БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

ТРЗ експертите съветват: 12 най-четени казуса и техните решения

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "ТРЗ експертите съветват: 12 най-четени казуса и техните решения"!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

x