Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Трикове за запазване на спокойствие под стрес

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Повечето от нас са усещали онзи неприятен момент на откриването на някоя сериозна грешка. Може да се отнася до правопис или до финансова прогноза, или дори до обещание към клиент, което сте пропуснали да изпълните. Детайлите са различни за всеки, но до определена степен всички усещаме прилива на паника.
     
    Грешките и напрежението са неизбежни; за да се справите с тях, обаче, трябва да запазите спокойствие.
     
    Тайната на това да останете съсредоточени, спокойни и да запазите ефективността на работата си под стрес се крие в отношението Ви към нещата. Хората, които успешно се справят с кризи, са способни да канализират емоциите си в изграждането на поведението, което желаят да имат. С други думи, те превръщат тревогата си в енергия и ентусиазъм.
     
    Това обаче не може да стане, ако не впрегнете логиката си в работа.
     
    Да, допускането на голяма грешка е засрамващо. Може да Ви се скарат не на шега, шефът да Ви се развика, да отчете грешката при оценяването на работата Ви, но най-вероятно няма да доведе до уволняването Ви, загубата на дома Ви, живот на улицата или някакви други крайни състояния, които само подклаждат тревогата Ви и Ви пречат да се фокусирате в поправянето на грешката си.
     
    Ако се затруднявате да погледнете на нещата от подобна перспектива, просто си задайте 2 въпроса: Кое е най-лошото, което може да се случи в резултат на грешката ми? Тя ще има ли някакво значение след 5 години? Отговорите трябва да Ви помогнат да спрете да драматизирате излишно обстоятелствата. Вероятно ще разберете, че сте се паникьосали повече заради публичния срам, на който ще бъдете подложени, а не заради нещо друго. След като се справите с този първи проблем, можете да си върнете увереността, като поправите грешката си и подобрите ситуацията.
     
    За да погледнете на нещата в перспектива по-лесно, мислете за ситуации, по-лоши от тази, в която се намирате в момента.
     
    Най-вероятно хората в компанията, където работите, също са допускали големи грешки, но още работят за нея. Тези големи грешки са имали слаб дългосрочен ефект върху иначе добри служители. Напомняйте си: "Аз имам достатъчно силни качества, за да не пострадам от допускането на една грешка."
     
    След това трябва да си спомните, че хората се интересуват от Вас много по-малко, отколкото си мислите.
     
    Лесно е да се виждате в центъра на чуждото внимание. Засрамени сте и сте разтревожени за работата си. Колкото по-силно чувствате, че другите Ви съдят за грешката Ви, толкова повече се тревожите. Но шефът и колегите Ви прекарват много по-малко време в тревоги за Вас, отколкото прекарват в опити да подобрят създалата се ситуация. Това е фактът, върху който трябва да се концентрирате от самото начало.
     
    Сега трябва да засилите логиката си.
     
    Нищо друго няма да Ви помогне да запазите правилния начин на мислене при разразила се криза, освен желязното логическо мислене. След като се поддадете на паниката, време е да се запитате следните много важни въпроси: Какво се случи? Какви са възможните ефекти от случилото се? Има ли време да се избегнат тези ефекти? Ако да, то как? Кой трябва да бъде включен в работата за постигане на това? Ако е твърде късно да се предотвратят нежеланите последствия, какво може да се направи, за да се минимизира вредата. Не позволявайте на ума си да попречи на ясната Ви мисъл, като Ви залива със самообвинения.
     
    Накрая действайте.
     
    След като сте разкрили фактите и сте възвърнали спокойствието си, време е да работите по разрешаването на ситуацията. Заемете се с работата сериозно, като вложената по този начин енергия ще Ви помогне да се почувствате отново полезни и ще отнеме вниманието Ви от тревожността. Запомнете, ентусиазмът, който ще изпитате от новото предизвикателство и възможността да поправите грешката си, ще подобри представянето Ви на работа чувствително.
     
    Не се наказвайте жестоко за грешката си.
     
    Никой не е съвършен. Дори и най-успелите хора допускат сериозни грешки. Първата компания за производство на автомобили на Хенри Форд се проваля само след 18 месеца работа, Опра Уинфри е определена като неподходяща за телевизията на едно от ранните си интервюта на работа, а Уолт Дисни е уволнен от Канзас Сити Стар за липса на креативност. Да се самонаказвате може и да е изкушаващо, но никога няма да доведе до нещо добро, а и в никакъв случай няма да Ви позволи да запазите спокойствие. Вместо това запазете концентрацията си върху бъдещето и върху нещата, които можете да промените.
     
    Умението да управлявате емоциите си и да запазвате спокойствие под напрежение има директно влияние върху служебното Ви представяне. Не забраввяйте това следващия път, когато допуснете грешка. 
     
    източник: entrepreneur.com

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    Няколко практически съвета за сключване на трудов договор

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x