Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • 5 начина, по които проявявате дразнеща снизходителност към колегите си

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Снизходителността не е качество, което хората уважават у другите, особено ако страдат от нея. Затова да я проявявате към колегите си е голяма грешка.
     
    Това не само ще подкопае репутацията Ви, но и може да Ви доведе до неприятни конфликти, които е по-добре да си спестите. С оглед на това, избягвайте да се държите по следния начин:
     
    1. Да не подбирате думите си.
     
    Винаги когато работите с хора, трябва да внимавате какво говорите. Приятелите и семейството Ви познават и могат да Ви простят прегрешенията от време на време. На работа обаче изрази като "Мисля си, че всъщност това е добра идея." или "Просто трябва да го направиш така." показва, че считате колегите си за хора с по-слаби от Вашите възможности. Първото изречение показва изненада, че колегата Ви може да даде добра идея. Второто показва, че го смятате за неспособен да се справи със задача, която е елементарна. Поставете се на негово място и му спестете снизхождението си.
     
    2. Винаги да се поставяте на първо място.
     
    Никой не казва, че винаги трябва да поставяте колегите си на първо място. Но когато важен проект изисква всички да му отделят внимание, да им помахате за довиждане по средата на работата, за да отидете на обяд, е много неприятно. И силно подкопава реномето Ви. Дори и да си мислите, че всичко от Вашите задължения е приключено, по-добре попитайте как още можете да бъдете полезни. Ако проектът е важен и труден, все ще се намери с какво да съдействате, колкото и да е малко. И екипът ще Ви бъде благодарен, вместо да гледа на Вас като на егоист.
     
    3. Често да давате комплименти, които звучат по-скоро като критики.
     
    Искате ли да накарате някой да се чувства добре, похвалете го, но внимавайте как. Защото едно е да кажете "Тази ти презентация протече много по-добре от предишната.", друго е да кажете просто "Презентацията ти беше отлична." Или пък "Вижда се, че не си имал много време за работа по проекта, но той все пак изглежда добре", вместо "Проектът изглежда много добре." Ако искате да отправите някому комплимент, фокусирайте се върху позитивното.
     
    4. Винаги да насочвате вниманието върху своя опит.
     
    Колега Ви споделя колко проблеми му носи новата задача, възложена от шефа. А вие "ни в клин, ни в ръкав" му отвръщате със собствения си проблем във фирмената столова. Може би си мислите, че изразявате съпричастност или влизате в тона, но не е така. Двата проблема са несъпоставими. Вместо да намесвате себе си в картинката, по-добре проявете разбиране и, ако сте в състояние, дайте съвет. Ако не можете, да изслушате колегата си е напълно достатъчно.
     
    5. Да водите на монолози.
     
    Може би си мислите, че позволявате на отсрещната страна да се изкаже. Но ако непрекъснато говорите продължително време и оставяте другия да направи само кратка вметка, нещата стоят съвсем различно. Искате ли да имате добри отношения с колегите си, изслушвайте ги внимателно, преди да изразите възражение или алтернативно мнение. В противен случай няма да оставите позитивно впечатление за себе си.
     
    източник: themuse.com

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    Няколко практически съвета за сключване на трудов договор

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x