Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Съвети за интервюирането, които всеки работодател трябва да знае

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Кандидат-служителите са хора, на които трябва да гледате като на възможности, а не просто като на запълващи празнините в екипа Ви. Този поглед има потенциала на промени подхода Ви към интервюирането като цяло.

    Така пък ще промените и самия процес по наемане, и резултатите, които получавате от него.
     
    За да продължите в този дух, можете да направите още следното:
     
    Седнете до кандидата. Буквално.
     
    По този начин разговорът Ви се превръща в диалог между равни. Не просто в интервю. И поставя съвсем различно начало на целия процес по опознаването между кандидат и работодател. А ако успеете да накарате кандидатите да се почувстват удобно, ще можете да научите много повече за тях самите. Езикът на тялото играе своята роля и по отношение на двете страни. Не забравяйте, че не само Вие трябва да харесате кандидатстващия, той също трябва да Ви хареса, за да реши да работи за Вас.
     
    Изчакайте няколко секунди след като кандидатът приключи с отговора на въпроса Ви.
     
    Това е журналистическа техника. Когато интервюираният спре да говори, изчакайте един момент преди да зададете следващия си въпрос. Често интервюираните дават най-добрите си отговори едва след като са обобщили естествените такива. В много случаи ще се изненадате колко интересен втори коментар ще получите от страна на човека срещу себе си.
     
    Не питайте: Къде се виждате след 5 години?
     
    Това е безполезен въпрос. Повечето хора вече са се научили как да отговарят и на него, и на въпроси за следващите 10, 20 и 50 години. Каква полза от това?
     
    Никой не може да каже дали един кандидат иска просто да поработи за Вашата фирма и да я остави след няколко месеца за първата изпречила му се по-добра възможност. В крайна сметка всичко зависи от това как ще се впише той във фирмата Ви и колко подходящ е за работата, за която го наемате.
     
    Откровено споделете с кандидата как се е представил.
     
    Представете си, че подложите кандидата на тест. Възложите му някаква работа и после го оставите без никакъв коментар дали се е справил. А сега си представете, че Вие сте този кандидат. Неприятно усещане, нали? Никой не иска да хвърля труда си на вятъра. Нито да му дават напразни надежди.
     
    Кажете на кандидата как се е справил на теста и/или как се е представил на интервюто. Бъдете откровени и, дори да трябва да го критикувате, ще му направите по-голяма услуга, отколкото ако просто го изпратите да си ходи с фалшива усмивка и никога повече не се свържете с него.
     
    Вслушвайте се в препоръките.
     
    Не ги игнорирайте, дори и да Ви изглеждат прекалено похвални. Никой не казва да се предоверявате или да базирате преценката си изцяло на тях. Вземете ги предвид обаче. Така нито ще игнорирате силен кандидат, нито ще наемете неподходящ такъв.
     
    Не дръжте кандидатите в неведение.
     
    Да, всички сме чували прословутото: "Ще Ви се обадим." Никой вече не му вярва. Бъдете ясни и конкретни с кандидатите. Ако сте ги харесали - кажете им. Ако имате нужда от време да помислите - дайте срок и ги окуражете да Ви потърсят, ако Вие не се свържете с тях. Ако не са подходящи - учтиво им откажете и им дайте съвет към какво да се насочат. Това е нормално, учтиво поведение. Поведение, което няма да подскаже на кандидата, че фирмата Ви е несериозна. Така ще запазите добрата си репутация и, ако някой ден се наложи, ще можете отново да се свържете с този кандидат, ако все пак се намери подходяща за него позиция във фирмата Ви.
     
    източник: entrepreneur.com 

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    9 експертни решения за трудовоправни отношения

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x