Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Недостиг на кадри в над 70% от малките и средни фирми

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Сред най-съществените трудности, които срещат малките и средни предприятия, като водещ проблем се очертава дефицитът на кадри.
     
    Това обяви Мариета Захариева, изпълнителен директор на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия по време на форум за най-бързо развиващите се малки и средни предприятия. 
     
    Над 72 % от анкетираните предприемачи заявяват, че изпитват недостиг на работници. Най-силно това се усеща при средните специалисти - 77 % от работодателите трудно намират квалифициран персонал от тази група.
     
    Агенцията е направила проучване с анкетна карта с 21 въпроса, която е изпратена до 400 компании.
     
    Близо 70% от запитаните предприемачи твърдят, че могат да разчитат на държавна помощ при започване на бизнес, каза Захариева. Ниските данъци са основен елемент от държавната подкрепа.
    Над 55% обаче се обединяват около мнението, че държавата съдейства за развитието на предприемачеството. Според 26 на сто от запитаните, данъчните облекчения и ниските налози са основното, което бизнесът получава от държавата. 
     
    За 13% субсидиите, възможностите да участват в европроекти и програмите са подкрепата, от която имат нужда. Според 46 на сто от запитаните, успяват да намерят пазари за продукцията си, също толкова обаче имат проблем с реализацията на стоката си. Отново бизнесът поглежда към институциите – 43% от предприемачите очакват помощ от държавата, за да успеят да пласират продукцията си, заяви Мариета Захариева.
     
    Според нея малките и средните фирми са генератор на нови работни места и спомагат за повишаване на конкуренцията на пазара. Те проявяват по-голяма гъвкавост в кризисни ситуации и притежават бързо променяща се вътрешна организационна структура. Имат възможност по-бързо и лесно да внедряват иновации и нови технологии, което е техният принос в повишаването на конкурентоспособността на икономиката. 
     
    „Тези толкова категорични отговори трябва да са ясен сигнал към институциите, че всяка тяхна позиция се проектира в бизнеса и оказва влияние на нагласите на мениджърите. Неслучайно предприемачите са най-прогресивната част от всяко общество“, допълни Захариева. Тя подчерта, че българските малки и средни предприятия отчитат усилията на държавата да улесни работата им чрез ниски данъци, като предоставя информация за участие в проекти с европейско финансиране и създава контакти с външни партньори чрез участия в панаири, изложения, съвместни събития.
     
    Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни предприятия организира събитието в изпълнение на проект № BG16RFOP002-2.003-0002 „Организиране на търговски мисии и форуми за български производители и чуждестранни купувачи”, на което присъстваха над 100 представители на бизнеса. След приключването на форума се проведоха двустранни срещи с чуждестранни партньори от Австрия, Германия, Италия, Великобритания, Румъния и други. 
     
    Българските предприемачи получиха възможност да обменят идеи, стратегии и да обсъдят съвместна бъдеща работа. Целта на форума бе да се насърчи динамичното развитие на сектора, както и да се предостави възможност за създаване на преки бизнес контакти с чуждестранните предприятия. Предостави се възможност за създаване условия за развитие на производственото коопериране, внедряване на производствени и търговки практики, трансфер на знания, технологии и др.
     
    източник: economic.bg

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    Няколко практически съвета за сключване на трудов договор

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x