Мениджмънт на служителите - награждавайте най-добрите, заменяйте най-лошите

PortalTRZnormativi.bg
21 Март 2016

Вместо това, следвайте тези 3 стъпки, с които да се справяте с проблемите при служебното представяне, за да запазите най-качествените си хора (а с тях и шана да се измъкнете от посредствеността) и да се отървете от най-лошо представящите се:
1. Давайте обратна информация по-често. Не разчитайте на оценяване веднъж годишно.
Годишното оценяване обикновено не получава нужните резултати. Причината е проста - то е неефективно. Лошо представящите се служители могат да унищожат екипа за по-малко от година. Без обратна информация и чести оценки, служителите лесно могат да се отклонят от стратегическите цели на фирмата, което да доведе до лошо представяне. Вместо това мениджърите трябва да оценяват кадрите и да им дават подходящи съвети, понякога ежедневно, понякога седмично или поне ежемесечно.
Това може да става включително и чрез зачестяване на оценяването, при това без да отнема много време. Разбира се, за целта се нуждаете от подходящи инструменти - какъвто е, да речем, един софтуер за оценка - пример за такъв ще намерите тук.
2. Концентрирайте времето и енергията си най-вече върху най-добре представящите се служители.
Най-производителните кадри са ключови за успеха на компанията. За жалост, повечето мениджъри и лидери отделят повече внимание на лошо представящите се: 80% от времето за управление на персонала се отделя за справяне с проблеми, предизвикани от най-лошите кадри.
Лидерите трябва да обърнат статуквото и да отделят тези 80% на върховите си служители. Усилията им следва да се възнаграждават, притесненията и идеите им да се изслушват, както и да им се осигурява съдействие да осъществят най-доброто възможно кариерно развитие. Необходимо е още да им се осигуряват средства непрекъснато да развиват качествата, уменията и знанията си. Това не само увеличава ангажираността, но и подобрява способността на фирмата да се адаптира към променящите се икономически условия.
3. Освободете лошите служители.
Зле представящите се кадри трябва да получат шанс да подобрят представянето си - независимо дали на настоящата си позиция или на друга, подходяща за техните качества и умения. Ако обаче оценката на един служител се запазва ниска при няколко оценявания, мениджърът следва да вземе мерки да го освободи. Избягването на подобно решение единствено удължава агонията и води до загуби за фирмата.
Още повече, че един мениджър, който не взима крути мерки, когато вижда, че определен служител е неподходящ и не влага усилия да се промени, рядко бива уважаван. Вместо това лидерът трябва да поощрява доброто представяне, да съдейства за подобряване на лошото и да отстранява онези кадри, които не желаят да се променят, когато промяната е крайно наложителна.
източник: entrepreneur.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "ТРЗ практика – готови решения за отпуски, трудови и граждански правоотношения "!
Подобни статии от категория Мениджмънт
20Юни2018
15-те най-често срещани въпроса по време на интервю за работа
от PortalTRZnormativi.bg
20 Юни 2018
24Ноем2017
3 умни стратегии в управлението на персонала за модерния мениджър
от PortalTRZnormativi.bg
24 Ноем 2017
15Ноем2017
Ключът към избиране на най-подходящия кандидат е решението кое е най-важно
от PortalTRZnormativi.bg
15 Ноем 2017