Лоши навици, които вредят на кариерата Ви

PortalTRZnormativi.bg
10 Март 2015
Пропускали ли сте събиране на по питие с колегите? Пускали ли сте слух, че Ваши колеги се срещат интимно извън офиса? Ходи ли ли сте на откриването на новия магазин на фирмата Ви само защото някой влиятелен може да е там? За много хора отговорът на поне един от тези въпроси е да.
Всичко тези неща може да Ви изглеждат напълно безобидни и надали бихте се замислили преди да ги направите. И въпреки че пропускането на няколко офисни партита няма да Ви доведе до уволнение, навици като този могат сериозно да навредят на професионалната Ви репутация с времето. Ето и шест от най-често срещаните вредни навици от подобен тип, които имат пагубно влияние върху кариерата Ви:
1. Клюките на работното място. Умните служители са наясно, че не следва да пускат слухове за колегите си. Нито пък да се включват в коментари на поведението, личния и професионалния им живот. Дори просто да слушате с интерес може да навреди на репутацията Ви и да Ви накара да изглеждате като всичко друго, но не и професионалист.
2. Да се съгласявате с всичко. По този начин показвате, че нямате никакво лично мнение. Липсата на мнение, предложения и идеи прави лошо впечатление и показва ниска заинтересованост от работата. Още повече, че могат да Ви уличат в подмазвачество. Затова е важно да се съгласявате само тогава, когато действително срещнете мнение, съвпадащо с Вашето.
3. Да пропускате събитията за социализиране на колектива. Умората и другите планове могат да Ви извинят един-два пъти. Отказът да общувате с колегите обаче може да доведе до последващи проблеми в работата Ви, когато се нуждаете от тяхното съдействие. Да не говорим, че липсата на умения в комуникацията е голям минус при търсенето на нова работа. Имайте предвид, че колкото повече хора познавате и колкото повече общувате, толкова повече шансове и възможности ще се откриват пред Вас, включително и неподозирани такива.
4. Да имитирате интерес само за да спечелите едно полезно познанство. Точно обратният случай на липсата на социализиране. Ако смятате, че опортюнизмът Ви е добре прикрит, помислете отново. Лицемерието се усеща и то ще Ви навреди много повече, отколкото би могло да спечели за Вас.
5. Да останете на дадена длъжност само заради парите. Ако мразите работата си, дори парите не могат да поддържат мотивацията и ангажираността Ви. А това в крайна сметка ще си проличи в общото Ви служебно представяне. Ако искате да се чувствате щастливи, удовлетворени и да показвате добри резултати, намерете работа, която Ви харесва и подхожда. Качествените служители рано или късно биват оценявани достатъчно, за да го усетят и материално.
6. Да напуснете без да решите важните проблеми и задачи. Просто да подадете молбата си и да си тръгнете, оставяйки след себе си нерешени проблеми, зле свършена работа и куп неразбории прави много лошо впечатление. Не забравяйте, че работодателите общуват помежду си. Допуснете ли да си отидете без да предадете работата си на приемника си по най-добрия начин, ще направите още една лоша услуга за бъдещето си - ще изгорите този мост. Никога не знаете дали няма да Ви се наложи отново да кандидатствате в същата фирма. Отидете си, оставяйки добро мнение, и вратите за Вас ще останат отворени.
Никога не е късно да промените служебните си навици. Важно е обаче да го направите преди те да са оказали негативно влияние върху кариерата Ви.
източник: businessnewsdaily.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "ТРЗ практика – готови решения за отпуски, трудови и граждански правоотношения "!
Подобни статии от категория Умения на служители
30Ноем2017
5 знака, че се справяте добре на работа, дори и да не мислите, че е така
от PortalTRZnormativi.bg
30 Ноем 2017
23Ноем2017
3 въпроса, които да зададете, когато поредната Ви идея получи отказ от шефа
от PortalTRZnormativi.bg
23 Ноем 2017
14Ноем2017
Как да стимулирате служителите си да продължат да учат, без да се разорявате
от PortalTRZnormativi.bg
14 Ноем 2017
16Окт2017
Как да бъдете трудолюбив служител без да се лишавате от личен живот
от PortalTRZnormativi.bg
16 Окт 2017
13Окт2017
3 причини да не се самонаказвате след грешка на работа
от PortalTRZnormativi.bg
13 Окт 2017