Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Какво да направите, когато служител системно закъснява за работа

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Съществуват множество причини, поради които служителите Ви могат да закъсняват за работа. Едни се оправдават с децата си, други - със задръстванията, със здравето си, с успиване... и какво ли още не. 
     
    Ако се случва само няколко пъти в годината - не представлява проблем. Какво да правите обаче, когато се превърне в тенденция?
     
    Важно е да посочите това на служителя си отрано. Той трябва да знае, че не толерирате подобно поведение. Като мениджър Вие следва да уточните, че подобно нещо е недопустимо в служебната среда. Проблемът само ще се задълбочи, ако продължавате да отлагате откровения разговор. В случай че позволите на служителя да развие лош навик, ще го отучите от него изключително трудно. Уверете се, че идването на работа навреме е правило, което трябва да се спазва.
    Преразгледайте фирмената политика и, ако в нея не е разписано как ще се третират закъсненията, говорете с ръководството или мениджъра по човешки ресурси, за да попълните празнината. Придържайте се към фирмената култура и направете всичко възможно да бъдете справедливи, когато подготвяте правилата и санкциите.
    В случай че закъсняващите служители остават след работно време, за да компенсират, и това не пречи на работата на фирмата Ви - можете спокойно да не предприемате мерки срещу тази практика. Важно е обаче да осигурите такава гъвкавост на работното време и за останалите от екипа.

    Като мениджър е важно да разберете защо служителят Ви е започнал системно да закъснява. Разговаряйте с него насаме и вижте какво предизвиква поведението му. Пояснете, че вреди на представянето на екипа си. Уверете го, че е част от колектива, важен е за общата  работа и всички разчитат на него. Може би конкретният Ви кадър не осъзнава вредата, която нанася на собствената си или на екипната продуктивност. Така че не пропускайте да подчертаете това в разговора си с него.
     
    Ако конкретният кадър непрекъснато закъснява, но има важна основателна причина за това, седнете заедно и съставете план как да продължите работа от тук нататък. Оказването на подкрепа от Ваша страна ще подобри отношенията Ви, а и ще мотивира служителя да се справи с проблема по-бързо. 
     
    Разбира се, за да разпознаете дали служителите Ви закъсняват редовно, просто защото смятат, че могат, или защото имат основателна причина, трябва да следите поведението им. Да имате писмени данни за това кой, кога, с колко време и защо закъснява. Както и по какъв начин това се отразява на неговата и на работата на екипа. По този начин и ще имате основание да правите забележки или да вземате по-крути мерки.
     
    Много е важно да не забравяте едно: закъснението за работа не е единствено знак, че служителят е незаинтересован или неорганизиран. То може да показва демотивация, лоша екипна среда, проблеми в семейството и т.н. Разберете причините, преди да пристъпите към действие.
     
    източник: humanresourcesiq.com

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    Няколко практически съвета за сключване на трудов договор

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x