Как да ръководите по-добре по-възрастните служители
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
05 Септ 2017
За много млади предприемачи е трудно да ръководят по-възрастни служители. Причината е, че не успяват да покажат авторитет и да установят позитивни отношения.
Идеята тук не е да се налагате на по-възрастните си подчинени. Идеята е да имате такива отношения, които ще са полезни и за двете страни. Със сигурност има какво да научите от по-зрелите си кадри, но те трябва да са наясно, че именно Вие сте техният ръководител.
Какво да направите тогава? Ето няколко неща:
Опознайте ги.
Няма как да разберете какъв управленски подход да приложите към кадрите си, ако не ги опознаете. Постарайте се да откриете какъв е стилът им на работа, дали се нуждаят от по-тясно сътрудничество или не, дали работят по-добре в екип или не и т.н. С това ще можете да се ориентирате как да представяте задълженията им така, че те да са стимулирани да ги изпълняват. Освен това ще откриете къде имат по-големи компетенции от Вас, за да се възползвате от тях.
Правете нужните промени, но уважавайте традициите.
По-възрастните служители се адаптират до определена степен по-бавно от по-младите кадри. Затова може да се наложи да им обясните по-подробно защо дадена промяна се налага, както и да следите дали се изпълнява по-продължително. Все пак, колкото и да смятате, че промяната е необходима, правете я винаги с уважение към вече установените практики. Не говорете лошо за тях и се постарайте да въведете такива промени, че да са поне в малка степен подобни на предходните методи и техники.
Съдействайте и оказвайте сътрудничество.
Колкото по-опитен е един служител, толкова по-подготвен е да се справи със сложни ситуации. Причината е проста - колкото повече време е работил служителят, на толкова повече прецедентни ситуации е станал свидетел. Затова и може да Ви даде съвет. Същевременно, за един опитен служител е трудно да търси помощ, именно защото се счита, че той трябва да е достатъчно подготвен да се справи сам. Това обаче съвсем не е задължително, особено ако има промени в организацията на работата, в машини, методи и т.н. Затова съдействайте на кадрите си, без значение колко години стаж имат.
Комуникирайте често и ясно.
Комуникацията е едно от най-важните неща между служители и ръководител. Колкото по-ясна и конкретна е тя, толкова по-добре. Колкото по-честа е, толкова повече кадрите Ви ще усещат, че Ви е грижа за тях, което пък ще ги мотивира. Имайки това предвид, както и нуждата да познавате кадрите си добре, трябва да общувате с тях, още повече с по-възрастните си кадри. Така ще изградите позитивни отношения и взаимно доверие, а и ще имате възможност да учите едни от други.
източник: businessnewsdaily.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!
Подобни статии от категория Мениджмънт
20Юни2018
15-те най-често срещани въпроса по време на интервю за работа
от PortalTRZnormativi.bg
20 Юни 2018
24Ноем2017
3 умни стратегии в управлението на персонала за модерния мениджър
от PortalTRZnormativi.bg
24 Ноем 2017
15Ноем2017
Ключът към избиране на най-подходящия кандидат е решението кое е най-важно
от PortalTRZnormativi.bg
15 Ноем 2017