Как да канализирате гнева си така, че да вършите работата си по-ефективно
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
09 Юли 2015
Никой не иска да го мислят за вечно ядосан на работа. Твърде честото изпадане в ярост може да се отрази негативно на отношенията Ви с колегите, както и на здравето и добрия Ви начин на живот.
Разбира се, на всички се случва да си "изпуснат нервите" от време на време, важното обаче е да канализирате деструктивната енергия така, че да Ви бъде полезна.
Ако успеете да го вложите в употреба ефективно, гневът може да повиши продуктивността Ви, уменията Ви да комуникирате и дори менталното Ви здраве, показват проучванията на психолога Брет Мур. Принципно гневът е знак, че нещо не е протекло по планирания начин и трябва да бъде променено. Това може да Ви мотивира да се справяте със задачите си по-добре.
Естествено, има разлика между агресивната и проактивната комуникация. Много е важно да се научите да превръщате първата във втората.
Проактивната комуникация Ви позволява да не се срамувате и притеснявате да изразите мнението си свободно, като същевременно проявите уважение към мнението на другите.
Първата стъпка за постигането й е да запазите хладнокръвието си, когато усещате, че изпадате в ярост. Това е и най-трудната стъпка, но когато я усвоите, ще можете да се контролирате много по-добре. След това е важно да обмислите внимателно какво ще кажете, да го повторите няколко пъти наум, за да го изчистите от агресия и неяснота, и внимателно да подберете езика на тялото, с който ще придружите вербалния разговор. Поддържането на контакт очи в очи и нормален тон на гласа са също много важни. Сами ще забележите, че подобна комуникация е много по-ефективна от агресивната.
Важното е да предадете ясно важните аспекти на това, което искате да кажете, и да звучите възможно най-рационално. Това ще направи и мнението Ви много по-ценено и хората ще се съобразяват с него.
източник: businessinsider.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!
Подобни статии от категория Умения на служители
03Ян2018
След празниците - Как да се върнете към продуктивната работа
от PortalTRZnormativi.bg
03 Ян 2018
30Ноем2017
5 знака, че се справяте добре на работа, дори и да не мислите, че е така
от PortalTRZnormativi.bg
30 Ноем 2017
23Ноем2017
3 въпроса, които да зададете, когато поредната Ви идея получи отказ от шефа
от PortalTRZnormativi.bg
23 Ноем 2017
14Ноем2017
Как да стимулирате служителите си да продължат да учат, без да се разорявате
от PortalTRZnormativi.bg
14 Ноем 2017
13Ноем2017
5 начина, по които проявявате дразнеща снизходителност към колегите си
от PortalTRZnormativi.bg
13 Ноем 2017