Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се

Грешки, които мениджърите допускат, когато провеждат интервю

PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
Провеждането на интервю е трудна и деликатна работа. Тя изисква учтивост, внимание, гъвкавост.

За да опознаят кандидатите максимално добре, интервюиращите трябва да задават въпроси, различни от обичайните, но и да внимават да не засегнат тематики, чието обсъждане е неетично. Такива са например семейното положение, плановете за деца, религиозните убеждения и т.н.
 
За да проведете интервю, което ще Ви съдейства да откриете най-подходящия нов служител, избягвайте тези най-често срещани мениджърски грешки:
 
1. Да говорите твърде много.
 
Нито една от двете страни в интервюто не трябва да провежда монолог пред другата. Интервюто е диалог, в който и двете страни питат и отговарят. Слушайки кандидатите, ще можете да ги опознаете и да вземете информирано решение дали са подходящи за свободната работна позиция във фирмата Ви. Колкото и сложни въпроси да зададете и каквито и паузи да последват, не се притеснявайте от тях. Те ще Ви покажат как кандидатите се справят в стресови ситуации.
 
2. Липсата на подготовка.
 
Да хвърлите бегъл поглед на автобиографията на кандидата не е достатъчно. Отделете време да се запознаете с документите за кандидатстване и да подготвите няколко въпроса по тях. Това ще Ви улесни при определяне дали кандидатът е достатъчно квалифициран и опитен, за да работи при Вас на предлаганата позиция.
 
3. Да задавате въпроси единствено спонтанно.
 
Подгответе се предварително, за да не зададете неудачен въпрос. Един подобен може да отблъсне от Вас един иначе подходящ кандидат. Освен това, ако не подготвите най-важните въпроси предварително, можете да изпуснете някой от тях, което ще Ви попречи да вземете най-правилното решение, когато избирате кого да назначите.
 
4. Да позволявате на личните предпочитания да Ви заслепяват.
 
Дори и да споделяте мнения и интереси с даден кандидат, това не го прави подходящ да изпълнява длъжността, която предлагате. Дори да имате общо хоби, да сте учили в едно училище или да обичате да пътувате, за Вас от значение е не това, а дали кандидатът е квалифициран, може да се впише във фирмената култура и е способен на се справя със задачите, характерни за свободната длъжност. Базирайте решението си единствено на тези фактори.

 
източник: businessmanagementdaily.com

БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

Решени практически казуси за всеки ТРЗ служител

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Решени практически казуси за всеки ТРЗ служител"!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

x