Давате обратна връзка на служител? Ето как да бъде по-приятно и за двете страни

PortalTRZnormativi.bg
08 Юни 2017

Ако обаче не давате обратна връзка на служителите си, те няма да подобрят представянето си, нито ще се поучат от грешките си - няма да са наясно какви са.
Със сигурност разговорът не е лесен нито за Вас, нито за служителят, но можете да направите няколко неща, за да протече по-приятно:
1. Подсигуряване на приятелска атмосфера
Ако желаете да изразите оценката или критиката си с разговора, обърнете внимание винаги да е налице позитивна атмосфера. Служителят трябва да е с чувството, че реакцията цели да му помогне. Дръжте се приятелски дори, когато критикувате и завършете разговора с позитивизъм, като отправите похвала.
2. Базиране на конкретни факти
Базирайте и похвалите и критиките си на конкретни наблюдения на поведението. Избягвайте изразите, които подлежат на тълкуване. Например, никога не казвайте „при презентацията изглеждахте несигурен“. По-добре използвайте указания от типа на „Трепереше Ви гласа и на два пъти загубихте последователността на разказа“. Така служителят ще разбере какво трябва да промени в поведението си, за да се владее по-добре. С това ще постигнете най-важното - ще му покажете какво да направи, вместо да подхвърляте критики, които могат да значат всичко.
3. Изразяване на личната гледна точка, а не на гледната точка на целия екип.
Вие сте човекът, който хвали или критикува. Акцентирайте върху това при начина на формулиране. Кажете, например: „аз считам, че...“. Не крийте идентичността си зад начина на изразяване: „Всички (останали) смятаме (смятат), че...“ Говорейки от свое име оставяте впечатление за искреност. Служителят ще се запознае с желанията Ви и ще ги спазва. Освен това няма да реши, че целият екип е срещу него.
4. Акцентиране върху констатираното
Подчертайте факта, че вашите похвали или критики са резултат от личните Ви впечатления, а не са неоспорим факт. Не забравяйте, че общо взето, критиката не се приема лесно. Имайте предвид факта, че служителят вижда ситуацията различно от начина, по който я оценявате Вие. Ако акцентирате върху това, че изразявате лично мнение, давате възможност на служителя да изрази своето, дори ако е противоположно на Вашето. Така създавате основата за провеждане на разговор между двамата партньори, а не между съдия и подсъдим.
5. Конструктивни разговори
Това важи не само за критиките, а и в случаите на оценяване. Ефектът от похвалите може лесно да се разруши, ако освен подчертаване на продуктивните способности на служителя, поставите и критикуващи въпроси. Един подобен въпрос би бил „Защо увеличихте разходите?”. Служителят може да разбере, че добрите му резултати са свързани с увеличението на разходите. При критиките конструктивните разговори са от по-голямо значение. Ако служителят не успее да покаже в разговора, че може да се поучи от собствените си грешки, ще загуби вяра в себе си и в способностите си, но и във Вашите мениджърски качества.
6. Ограничаване броя на повдигнатите теми в разговора
В разговорите повдигайте само теми, които се понасят добре от служителите. Изискване за радикална промяна на поведението или на прекалено голям брой правила, претоварва или демотивира съответния служител.
С това ще направите разговорите за споделяне на критики и похвали по-лесни за всяка засегната страна. Освен това можете да използвате обратната връзка за мотивиране на кадрите си. Как вижте тук >>>
.png)
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "ТРЗ практика – готови решения за отпуски, трудови и граждански правоотношения "!
Подобни статии от категория Мениджмънт
20Юни2018
15-те най-често срещани въпроса по време на интервю за работа
от PortalTRZnormativi.bg
20 Юни 2018
24Ноем2017
3 умни стратегии в управлението на персонала за модерния мениджър
от PortalTRZnormativi.bg
24 Ноем 2017
15Ноем2017
Ключът към избиране на най-подходящия кандидат е решението кое е най-важно
от PortalTRZnormativi.bg
15 Ноем 2017