9 причини, поради които е лошо да давате повече работа на най-добрите си служители

PortalTRZnormativi.bg
10 Февр 2016
Изкушаващо е да възлагате повече и повече важни задачи на страхотните си кадри, защото сте сигурни, че те ще се справят
с тях. И да, в определени граници това е нормално (дори полезно). Къде обаче да теглите чертата? Колкото повече работа възлагате на най-продуктивните в екипа си, толкова повече може да им навредите.

Ето как:
1. Качеството на работата им най-вероятно ще пострада.
Колкото повече имат за вършене за ограничените 8 часа на ден, толкова по-малко време ще могат да обръщат на всяка отделна задача. Което практически ще снижи нивото на изпълнението ѝ.
2. Те ще бъдат претоварени.
Дори добрият служител не е Супермен. Той не може да свърши абсолютно всичко. Колкото по-затрупан е с работа, толкова повече ще се претоварва. А това ще отключи високи нива на стрес, който е сред предпоставките за допускане на грешки.
3. Отношенията Ви ще пострадат.
Само защото някой работи добре и качествено, не означава, че трябва да го затрупвате със задължения, докато колегите му си клатят краката. Никой служител няма да Ви уважава за това, че го карате да работи повече от колегите си, докато получава същото заплащане.
4. Мотивацията на служителите да се справят с новата си задача ще намалее значително.
Колкото повече затрупвате някого с работа, толкова по-малко мотивиран е той да отмята задача след задача, знаейки, че те нямат край. Още повече, че те в един момент ще схванат колко по-лесно за тях би било да не се справят толкова добре с работата си, защото няма да бъдат толкова претрупвани с нея.
5. Възможно е да им се наложи да жертват прекалено много.
Твърде тежките задачи и недостигащото време за справянето с тях може да доведе служителите Ви до работа в извънработно време. Ако най-производителните Ви кадри не си почиват достатъчно, жертват личния си живот, не отделят време на собствените си интереси, тяхното настроение и поведение на работа чувствително ще се промени. Оттам и отношенията им с колегите и представянето им.
6. Ще се почувстват изолирани от колегите си.
Ако непрекъснато виждат как колегите им се справят със собствените си задачи навреме, докато те самите остават да работят допълнително, най-вероятно няма да си помислят, че се справят добре с работата си. Което създава още един проблем: прекалено заетите служители нямат време да общуват с другите от екипа си, което практически ги поставя в условия на изолация. Усещането за самота и прекалено много работа не е направило нито един служител доволен от длъжността си.
7. Прекалено многото работа може да навреди на здравето им.
Тя води до умора, прекалени нива на стрес, нередовно хранене, от което страда имунната система. Колкото повече се разболяват, толкова повече Вие ще недоволствате, че не могат да си свършат работата, което ще ги накара да се чувстват виновни, въпреки че нямат вина.
8. Може да се почувстват принудени да си потърсят нова работа.
Това може да се случи дори без да предполагате. Ако добрите Ви служители се чувстват претрупани с работа и не изпитват удовлетворението от нея, което заслужават, е съвсем естествено да мислят за напускане. Може да си мислите, че им давате толкова задачи, защото искате да се развиват и да стават все по-добри в работата си, но дефакто просто ще ги изтикате към изхода.
9. Фирмата Ви може да пострада, ако напуснат.
Представете си, че става дума за най-добрия Ви продавач - служител, който е изградил страхотни взаимоотношения с много клиенти. Клиенти, които не желаят да бъдат обслужвани от никой друг. Губейки този служител, губите и тях. Това се отнася за всички други силни кадри във фирмата Ви - отадените, ангажирани хора не се намират на входа на компанията Ви, колкото и висока да е безработицата у нас. В крайна сметка не трябва да забравяте и още нещо: всичко което сте инвестирали в конкретния служител, за да го направите толкова високопродуктивен и надежден. Пуснете ли го да си иде, някой друг ще се възползва от плодовете както на неговия, така и на Вашия труд.
източник: businessinsider.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "ТРЗ практика – готови решения за отпуски, трудови и граждански правоотношения "!
Подобни статии от категория Мениджмънт
20Юни2018
15-те най-често срещани въпроса по време на интервю за работа
от PortalTRZnormativi.bg
20 Юни 2018
24Ноем2017
3 умни стратегии в управлението на персонала за модерния мениджър
от PortalTRZnormativi.bg
24 Ноем 2017
15Ноем2017
Ключът към избиране на най-подходящия кандидат е решението кое е най-важно
от PortalTRZnormativi.bg
15 Ноем 2017