5 навика, осигуряващи успех на работа
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
28 Ян 2016
Както е с много други неща, успехът w кариерата е нещо, което сами трябва да си осигурите. За което да работите и да вложите собствени усилия.
Понякога служителите имат очакване някой да се погрижи за кариерата им вместо тях: било то мениджъра по човешки ресурси, прекия им началник или шефа. Въпреки че е добре кариерното развитие да е съвместна дейност както на конкретния кадър, така и на ръководството, ако служителят не покаже, че иска и е готов за повишение, такова няма как да му бъде предложено.
Понякога служителите имат очакване някой да се погрижи за кариерата им вместо тях: било то мениджъра по човешки ресурси, прекия им началник или шефа. Въпреки че е добре кариерното развитие да е съвместна дейност както на конкретния кадър, така и на ръководството, ако служителят не покаже, че иска и е готов за повишение, такова няма как да му бъде предложено.
Иначе казано - трябва да работите така и да имате такива служебни навици, които да съдействат на началника да Ви забележи. Няма как някой да работи вместо Вас, но ако се затруднявате с определянето на подходящите навици, ето няколко от тях, с които да започнете:
1. Старайте се и при изпълнението на по-маловажните си задачи.
Ако третирате с внимание малките си задачи, може да Ви се има доверие да третирате с още по-голямо такова важните проекти, които Ви се възлагат. Обърнете внимание на детайлите и не отлагайте грижата за тях. Всеки малък проблем, неглижиран за дълго време, се разраства подобно на снежна топка пусната по планински склон.
2. Съдействайте, но и оставайте независими в работата си.
Важно е да покажете, че сте готови да помагате на колегите си и да им съдействате при затруднения. Иначе казано, това означава, че сте способни да загърбвате индивидуалния си интерес за сметка на общофирмения. Но също толкова важно е да покажете, че можете да се справяте сами с работата си и нямате нужда от помощ за всяка по-предизвикателна задача. В крайна сметка колега, който е готов да помогне, но и сам не прекалява с търсенето на помощ, винаги ще получи съдействие, когато действително се нуждае от него.
3. Бъдете иновативни.
Винаги търсете най-добрия, най-евтин и най-бърз начин - работете по-умно, не просто по-усилено. Бъдете креативни в подхода си към регулярните си задачи и опитвайте различни стратегии, докато откриете коя работи най-добре. Бизнесът се развива непрекъснато и нагласата към иновативност показва, че сте готови на позитивни промени и че разполагате с гъвкавост, която винаги се цени у мениджърските кадри.
4. Бъдете критични.
Важно е, когато допуснете грешка, да можете да се изправите и да продължите напред. Също толкова важно е да се поучите от нея и да откриете на какво се дължи. Може би методът Ви на работа е неудачен в конкретния случай. Може би сте проявили момента небрежност. Критикувайки собствената си работа, ще откривате нови начини да я подобрявате. А това винаги се забелязва.
5. Поемайте рискове.
Няма да усвоявате нови умения, ако оставате в зоната си на комфорт. Давайте предложения, опитвайте нови методи за работа. Поемането на риск показва и ангажираността Ви, но и професионализма Ви на настоящата Ви работа. Още повече, че Ви дава по-голяма увереност, че сте способни да се справяте с предизвикателствата, които се изправят пред Вас.
източник: entrepreneur.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!
Подобни статии от категория Умения на служители
30Ноем2017
5 знака, че се справяте добре на работа, дори и да не мислите, че е така
от PortalTRZnormativi.bg
30 Ноем 2017
23Ноем2017
3 въпроса, които да зададете, когато поредната Ви идея получи отказ от шефа
от PortalTRZnormativi.bg
23 Ноем 2017
14Ноем2017
Как да стимулирате служителите си да продължат да учат, без да се разорявате
от PortalTRZnormativi.bg
14 Ноем 2017
16Окт2017
Как да бъдете трудолюбив служител без да се лишавате от личен живот
от PortalTRZnormativi.bg
16 Окт 2017
13Окт2017
3 причини да не се самонаказвате след грешка на работа
от PortalTRZnormativi.bg
13 Окт 2017