4 съвета за конструктивно разрешаване на офисни конфликти

PortalTRZnormativi.bg
27 Ян 2016
Когато става дума за отношения между колеги, неразрешените проблеми се влошават толкова повече, колкото по-дълго останат неразрешени. Те могат да навредят сериозно на целия екип. Понякога обаче колкото и да се опитвате да наклоните везните в положителна посока, не успявате да намалите напрежението между конфликтните страни.
Конфронтирането с колега никога не е лесно. А ако трябва да се справяте с това от мениджърска позиция е още по-важно да подходите деликатно, с уважение и честност, за доброто на компанията. Когато Ви се налага да разрешавате собствен конфликт или такъв между Ваши служители, можете да използвате следните няколко съвета:
1. Не реагирайте необуздано.
Не позволявайте на нещата да излязат извън kонтрол. Вместо да разчитате на емоциите си, включете логиката си и помислете, преди да говорите. С други думи, отделете си време да се успокоите и да формулирате подходящите думи, за да може поведението Ви да не задълбочава проблема.
2. Използвайте формулата добро-лошо-добро.
Ако трябва да кажете лоша новина на подчинен или колега, най-добре е да започнете и завършите с нещо позитивно. Това позволява разговорът да протече по-гладко и да не звучи нападателно за отсрещната страна, което практически Ви спасява от евентуалния конфликт, който би възникнал.
3. Опитайте да не използвате думата "но".
Всичко хубаво, което сте казали по-рано, бива унищожено в момента, в който кажете "но". Предпазете се от всички лоши последствия, които води със себе си. Представете си, че разрешавате конфликт между колеги. Изслушали сте двете страни и се опитвате да не заемате страна. В момента, в който кажете на единия служител: "Твоята идея има такива и такива добри страни, но....", сте заели страна. И съвсем не сте решили конфликта. Ако давате обратна информация и първо похвалите служителя си, "но"-то ще накара похвалата Ви само да изглежда като оправдание.
4. Не хвърляйте вина върху никого.
Няма значение какво се е случило, соченето с пръст не решава проблема. Вместо да кажете на колега "Ти превзе цялата работа по проекта и нищо не остана за мен!" - спокойно му обяснете как сте интерпретирали действията му. Позволете му да обясни поведението си. Същото се отнася за конфликта между Ваши подчинени - не давайте възможност на никой да обвинява, не си го позволявайте и Вие. Открийте къде е проблема и насочете служителите си не към това да си прехвърлят отговорността, а да се справят с последиците.
Не забравяйте да окуражавате откровеността и добрата комуникация между служители. Внимавайте за всяко неколегиално действие и го наказвайте. В крайна сметка трябва да създадете такава атмосфера на третиране на неизбежните конфликти, че те да се разрешават веднага след като възникнат.
източник: entrepreneur.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "ТРЗ практика – готови решения за отпуски, трудови и граждански правоотношения "!
Подобни статии от категория Мениджмънт
20Юни2018
15-те най-често срещани въпроса по време на интервю за работа
от PortalTRZnormativi.bg
20 Юни 2018
24Ноем2017
3 умни стратегии в управлението на персонала за модерния мениджър
от PortalTRZnormativi.bg
24 Ноем 2017
15Ноем2017
Ключът към избиране на най-подходящия кандидат е решението кое е най-важно
от PortalTRZnormativi.bg
15 Ноем 2017