4 начина да поемете нов служебен проект без да изпадате в паника
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
31 Окт 2017
Колкото и опит да имате в работата, понякога се налага да се заемете с нещо, което никога преди не сте вършили или което значително Ви затруднява.
Колкото и значимо или трудно да Ви изглежда, да се паникьосате е най-малко полезното нещо, което можете да направите. Вместо това, за да си спестите тревогата, свършете следното:
1. Направете проучване.
Вгледайте се внимателно в задачата си и помислете какво ще трябва да научите преди да се заемете с нея. Може би трябва да организирате събитие? Проучете събитието, хората, които ще присъстват, какво конкретно ще включва то като програма... Всичко това ще Ви даде ясна представа какво конкретно се изисква от Вас.
2. Задайте въпроси.
Със сигурност, когато получите задание, в главата Ви ще изникнат много въпроси. След проучването обаче, те ще бъдат правилно насочени и ще се отнасят конкретно до проекта, с който сте се заели. Освен това, вместо да се опитвате самостоятелно да изясните всичко, търсете и хора, които могат да Ви съдействат. Шефове, ментори, колеги и приятели с опит - няма значение. Всички те ще могат да Ви дадат препоръки.
3. Подгответе си план.
Вместо да се чудите с какво да се заемете най-първо, най-първо се заемете с плана. Очертайте карта на всяко едно от нещата, които трябва да свършите. Вижте какво време ще Ви отнеме, какви ресурси ще Ви трябват. Планът няма да се изпълни на 100%, но ще Ви позволи да пристъпите към действие подготвени. Ще Ви покаже и къде могат да възникнат проблеми. С него на своя страна ще поставите по-лесно приоритет на всяка задача по изпълнението на проекта. Всичко това ще Ви донесе яснота, която ще Ви попречи да се паникьосате.
4. Бъдете наясно, че ще допуснете грешки.
Правите ли нещо за първи път, няма как да очаквате съвършенство. Дори и да го правите за 5-ти път, пак може да сбъркате някъде. Това е нормално, особено ако се трудите под напрежение. Важно е да не считате нито една от грешките си за проява на некадърност и да не им позволявате да попречат на работата Ви. Имайки предвид, че те са естествени, настройте се за справяне с негативите от тях и за продължаване на добрата работа. Това ще Ви е много по-полезно от ядовете и съжалението.
източник: themuse.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!
Подобни статии от категория Умения на служители
17Юни2024
Започва приемът на заявки от работодатели за включване в насърчителни мерки и програми за заетост и обучение
от PortalTRZnormativi.bg
17 Юни 2024
03Ян2018
След празниците - Как да се върнете към продуктивната работа
от PortalTRZnormativi.bg
03 Ян 2018
30Ноем2017
5 знака, че се справяте добре на работа, дори и да не мислите, че е така
от PortalTRZnormativi.bg
30 Ноем 2017
23Ноем2017
3 въпроса, които да зададете, когато поредната Ви идея получи отказ от шефа
от PortalTRZnormativi.bg
23 Ноем 2017
14Ноем2017
Как да стимулирате служителите си да продължат да учат, без да се разорявате
от PortalTRZnormativi.bg
14 Ноем 2017