3 стратегии за по-лесна работа с колеги
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
10 Ноем 2017
Да се разбирате с колегите си на работа е много важно, но това съвсем не значи, че е лесно.
Въпреки трудностите, има какво да направите, за да улесните установяването на позитивни взаимоотношения. А именно:
1. Преценявайте чувствата на другия преди да направите каквото и да било.
Винаги, когато се озовете в ситуация, когато решението Ви ще засегне някой колега, винаги отделяйте време да прецените как ще се почувства той, ако направите едно или друго. Погледнете през неговите очи, преценете ситуацията. Възможно е без да имате желание, да му навредите по някакъв начин. Ако си го спестите, ще си спестите и евентуалните бъдещи конфликти.
2. Казвайте това, което мислите, и го казвайте ясно.
Ако искате комуникацията Ви да е добра, трябва да сте откровени и да не говорите двусмислено или неразбираемо. Ако има проблем, коментирайте го с колегата си. Посочете какво Ви притеснява. Ако той допусне грешка, обърнете му внимание, като се постараете да проявите уважение и такт. Колкото по-ясно говорите, толкова повече намеренията Ви ще са ясни и никой няма да има причина да Ви обвини в интригантстване или създаване на конфликти.
3. Поставете граници.
Професионалното общуване има свои граници. Дори с колеги, с които сте в приятелски отношения, трябва да има такива. Една подобна граница е например коментирането на колеги и шефове. Друга е помощта, която можете да окажете. За да бъдат отношенията Ви позитивни и прозрачни, бъдете винаги максимално ясни за позволеното и нежелателното в отношенията си с околните. Нямате ли възможност да поемете дадена странична задача, отклонете я учтиво. Не желаете ли да говорите зад гърба на колеги и ръководство, тактично сменяйте темата при подобни разговори.
източник: themuse.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!
Подобни статии от категория Умения на служители
17Юни2024
Започва приемът на заявки от работодатели за включване в насърчителни мерки и програми за заетост и обучение
от PortalTRZnormativi.bg
17 Юни 2024
03Ян2018
След празниците - Как да се върнете към продуктивната работа
от PortalTRZnormativi.bg
03 Ян 2018
30Ноем2017
5 знака, че се справяте добре на работа, дори и да не мислите, че е така
от PortalTRZnormativi.bg
30 Ноем 2017
23Ноем2017
3 въпроса, които да зададете, когато поредната Ви идея получи отказ от шефа
от PortalTRZnormativi.bg
23 Ноем 2017
14Ноем2017
Как да стимулирате служителите си да продължат да учат, без да се разорявате
от PortalTRZnormativi.bg
14 Ноем 2017