Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • 4 отговора, от които се нуждаете преди да уволните проблемен служител

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    След месеци усилено търсене на подходящото ново попълнение във фирмата Ви, най-накрая сте го открили и наели. За жалост в последствие то не се е оказало страхотният служител, на когото сте се надявали, а неподходящ такъв - неефективен, обект на непрекъснати критики, човек, с когото се работи трудно.
     
    Непродуктивността и поведението му обаче могат да се отразят негативно на продуктивността и морала на целия Ви екип. Преди да го освободите обаче, трябва да проверите дали това не е просто фаза в развитието му, която ще отшуми.
     
    За целта отговорете на следните 4 въпроса:
     
    1. Как възприемат градивната критика?
     
    Всички обичаме да чуваме похвали, но много по-показателно е как възприемаме критиката за представянето си. Един лош служител винаги може да се превърне в добър, ако си взима бележка, когато го критикувате.
     
    За да има проблемния Ви служител по-добра ответна реакция на конструктивната Ви критика, започнете с определяне на онова, с което се справя добре, и му дайте съвети как да подобри работата си още повече.
     
    2. Как се справя с успеха и провала?
     
    Готовността да поемат отговорност и умението да приемат добре похвалите са две жизнено важни умения на добрия служител. Кадър, който рядко приема похвалите за добре свършената работа, но е склонен да вини другите за провала си, не е добро попълнение на екипа Ви.
     
    Когато разпределяте задачите сред подчинените си, трябва много ясно да определите кой за какво е отговорен и как ще отчитате постигнатите резултати. По този начин никой няма да може да обвини другия за грешките си, а и лесно ще се вижда кой се справя добре и кой не.
     
    3. Как общуват с колегите си?
     
    Страхотните служители са не просто високопродукивни, те имат и добро поведение. Следете персонала си и, ако Вашият проблемен служител, се занимава с клюки, държи се детински, кара се по незначителни поводи с колегите си и отказва да им съдейства, не си струва да го задържите.
     
    За да сте напълно сигурни в това, можете да използвате метода на 360-градусовата оценка, при която служители оценяват колегите си по зададени от Вас критерии. Един инструмент за подобна оценка, който също се използва за годишно оценяване, е Софтуерът за оценка на служителите, за който можете да прочетете повече тук.
     
    4. Накъде са се насочили?
     
    За да разберете дали проблемният Ви служител наистина иска да се промени в положителна посока, задайте му подходящите въпроси. Какво се надява да постигне със заеманата длъжност? Какъв се надява да бъде след 5 години?
     
    Въпроси като тези помагат на менижърите да определят дали личните цели на даден служител са в унисон с тези на компанията. Ако не са, то проблемното поведение не може да се счита просто за фаза, която ще отмине.
     
    източник: entrepreneur.com

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    Няколко практически съвета за сключване на трудов договор

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x