Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • У нас е най-ниското ниво на преквалификация на възрастните

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    През 2015 г. страната ни е подобрила своето представяне по отношение на основни умения и постиженията във висшето образование. Независимо от това, обаче, е нужно цялостно подобрение и ефективност на образователната система. Това показва мониторинговият доклад на ЕК, представен от Флорин Попа, представител на Комисията. Капацитетът на висшето образование в България не отговаря на нуждите на пазара на труда.

    Предизвикателство и голям проблем са достъпът до образование на деца в неравностойно положение или от малцинства, но не само в нашата страна, а в цял ЕС. Конкретно у нас а най-големи затруднения в това отношение са налице при ромското население – 1/4 от децата между 7 и 15 години не са обхванати от образователната система. Нужно е цялостно подобрение на условията за интеграция.
     
    Нивото на преквалификация при възрастните у нас е най-ниско в Евросъюза. Най-слабо актуализиране на знанията е налице в секторите здравеопазване, социални дейности и хранителната индустрия. Друга пречка у нас е фактът, че голям брой от завършилите висше образование не се трудят по специалността си. Те често са прекалено квалифицирани за работата си.

    Флорин Попа поясни, че половината от социално слабите 15-годишни ученици имат слаби постижения по математика. Освен за нашата страна, това важи и за Унгария, Румъния, Кипър, Словакия, Гърция. Представените данни са на Pisa, но не са актуални, защото се отнасят до 2012 г. Според същите проучвания 15 на сто от 8-класниците напускат училищата. ЕС има за цел да снижи този процент до 18 на сто.
     
    Отчита се, че броят на момчетата, които са напуснали училище преждевременно, е по-висок от този на момичетата. Учениците най-често напускат училище, тъй като образователната система не се отнася до техните нужди или е нискокачествена. В 28-те страни членки е налице голяма пропаст между хората в развитите градове и малките населени места.
     
    Независимо от факта, че като цяло има проблеми с остарялата учебна система, възможностите за работа в Европейския съюз се увеличават. През 2015 г. се наблюдава повишение на печалбите на започналите работа студенти.

    източник: pariteni.bg

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    Няколко практически съвета за сключване на трудов договор

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x