Служителите работят според очакванията само когато знаят какви са очакванията
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
17 Ноем 2015
Служителите, които не знаят какво техните мениджъри очакват от тях, не могат да покажат високи резултати. И за съжаление, според проучване на Галъп, проведено през октомври сред 1000 служители, само половината от анкетираните заявяват, че са наясно с това какво се очаква от тях на работа.
В същото проучване само 32% от служителите заявяват, че ръководителят им помага да разберат какви цели трябва да преследва служебното им представяне. По-малко от 40% заявяват, че усещат подкрепата на мениджъра си в определянето на служебните приоритети.
Поради тази причина трябва внимателно да преразгледате управленския си стил и да се постараете очакванията Ви да станат достояние на подчинените Ви. Защото никой не може да постигне определен резултат, ако не знае, че се бори за него.
Как обаче да комуникирате това ефективно със служителите си? Ето няколко стъпки, които да следвате:
1. Поставяйте ясни и реалистични цели.
Ключово място в обяснението на очакванията Ви е да поставяте конкретни цели. За съжаление служителите не смятат, че работодателите отделят достатъчно време именно на тази задача. Важно е да изясните какви стремежи има фирмата Ви и какви задачи трябва да се изпълнят, за да се реализират тези стремежи.
Много често мениджърите също не си дават сметка, че поставят неясни изисквания по изпълнението на цели и задачи. Имайте предвид, че добре поставената цел е ясна, конкретна, разбираема, времево обусловена. И най-вече реалистична и изпълнима.
2. Покажете на служителите си, че работата им има значение.
Всеки служител трябва да разбира добре важността на ролята си във фирмата. Трябва да знае какво влияние оказва изпълнението на всяка една от служебните му задачи. Успехите и високите му резултати трябва да бъдат оценявани и подобаващо награждавани.
Опитайте се да се концентрирате върху важността на очакванията, които имате, като обясните на служителите си каква важна роля изпълняват те в екипа. Това може да стане, като похвалите разрешаването на сложен проблем. Обратната връзка е много ценна за служителите, защото им показва къде е важно да съсредоточат усилията си.
3. Дайте им възможност да се развиват.
Служителите имат нужда да усещат, че усилията им ще бъдат оценени и това ще има не само морално, но и материално изражение. Ще им позволи да се изкачи в йерархията.
За мотивацията на служителите особено ключова роля има усещането, че те не само имат възможност да израснат във фирмената йерархия, но и че самата фирма иска да им даде точно това. Поради което обученията, обмяната на опит и всичко, което подобрява уменията на служителите Ви, ще доведе до по-добра и по-ангажирана работа.
Това от своя страна ще съдейства и за по-доброто изпълнение на целите, които се поставят в организацията.
източник: entrepreneur.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!
Подобни статии от категория Мениджмънт
20Юни2018
15-те най-често срещани въпроса по време на интервю за работа
от PortalTRZnormativi.bg
20 Юни 2018
24Ноем2017
3 умни стратегии в управлението на персонала за модерния мениджър
от PortalTRZnormativi.bg
24 Ноем 2017
15Ноем2017
Ключът към избиране на най-подходящия кандидат е решението кое е най-важно
от PortalTRZnormativi.bg
15 Ноем 2017