Съвет No 1 за наемане на нов служител

PortalTRZnormativi.bg
29 Февр 2016
Съществуват много неща, които да имате предвид при наемането на нови членове на екипа си. Но ако трябва да се ограничим до един единствен съвет той би бил следния: търсете човек, който действително се
интересува от другите.

Екипната работа се основава на отношенията. А по-голямата част от това, което вършите в организацията си, е свързано именно с някакъв тип отношения. Повечето, ако не всички, проблеми във фирмата Ви водят началото си от неумението на служителите да се разбират с другите.
Разбира се, проблемите с представянето могат да се отнесат до липса на компетенции, лоша преценка, слаба мотивация и други проблеми, но хората, които не се разбират с колегите си, могат драматично да усложнят вече сложната ситуация.
Наемането на служители, които, казано простичко, мислят доброто на другите, са от голяма полза за подобряването на екипа, в който работят. По този начин служителите са по-концнентрирани върху това, което могат да направят заедно, а не върху това, което могат да направят за себе си. Така ничие его не стои на преден план и нездравите амбиции не се месят в екипната работа.
Налице са 3 големи ползи от наемането на служители, които ги е грижа за колегите им:
1. По-малко разговори "зад гърба".
Колегите, които са загрижени един за друг, не хабят време да говорят лошо едни за други и да плетат интруги. Те са уверени в себе си и имат позитивно отношение. Това пести от драмата и позволява на хората да се фокусират в работата си.
2. По-ефективен диалог.
Ако колегите Ви са заинтересовани едни за други, те се интересуват и от чуждото мнение. Предпочитат да обсъждат проблемите и да ги решават с единодушие. В резултат са много по-съсредоточени по време на служебните оперативки, което ги прави и по-продуктивни.
3. Услужливи колеги.
Един добър екип винаги си съдейства, защото разбира важността на това задачите да се изпълняват по най-добрия възможен начин. Слабостите на всеки от кадрите могат да бъдат неутрализирани с ефективно сътрудничество. Още повече, че ако колегите са услужливи, всеки служител с проблем ще бъде окуражен да се допита до тях. По този начин възможността да останат нерешени проблеми се минимизира.
Как обаче да наемете именно такива служители: хора, които са загрижени за колегите си? Всъщност не е чак толкова трудно. Достатъчно е да зададете на кандидатите два въпроса:
1. Какво Ви е мнението за съдействието между колеги?
2. По какъв начин съдействате на своите?
2. По какъв начин съдействате на своите?
След като откриете потенциален нов служител, който дава подходящ отговор на тези два въпроса, помолете кандидата да предостави препоръки, подкрепящи отговорите му.
С отговорите на 2-та въпроса ще знаете дали кандидатите въобще имат някакво отношение към това да помагат на колегите си или са съсредоточени само върху своя интерес. След като изберете най-подходящите от кандидатите на този принцип, можете да базирате селекцията си и на другите качества, които Ви интересуват.
източник: teamworkandleadership.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "ТРЗ практика – готови решения за отпуски, трудови и граждански правоотношения "!
Подобни статии от категория Екип
01Дек2017
Как да се справите с негативния колега, който непрекъснато се оплаква
от PortalTRZnormativi.bg
01 Дек 2017
04Авг2017
3 случая, при които да кажете "Не" на работа без да се чувствате виновни
от PortalTRZnormativi.bg
04 Авг 2017
03Авг2017
4 начина, по които си вредите, като не търсите помощ на работа
от PortalTRZnormativi.bg
03 Авг 2017
02Февр2017
Какво да направите, ако Ваш колега се държи така, сякаш Ви е шеф
от PortalTRZnormativi.bg
02 Февр 2017