Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Проблемен член на екипа? Задайте си тези 5 въпроса преди да вземете мерки!

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Светът на бизнеса е суров. Много фирми стартират, малко фирми оцеляват. Да работите с хора, с които се разбирате добре, не е достатъчно, за да реализирате нужната продуктивност. А една или няколко "гнили ябълки" в "кошницата" на екипа Ви може да направи задачата още по-сложна.
     
    Един проблемен кадър може да доведе до сериозни проблеми за целия колектив. Няма компания, чийто процес по наемане да е защитен от грешки. Можете да накарате кандидатите да попълнят десетки тестове, да ги преведете през 9 кръга от интервюта и пак в последствие наетият служител да се окаже неподходящ.
     
    Да речем, че вече имате в екипа си негативен служител. Ето какво да обмислите, когато преценявате как да се справяте с него:
     
    1. Това поведение случайно ли е или е присъщо за служителя?
     
    Случва се на всеки да има лоши дни от време на време. Ако самият Ви служител има тежък личен период или затруднения в друга сфера, е най-добре да окажете подкрепа. Но ако "лошите дни" на служителя Ви се проявяват прекалено редовно, то вече имате проблем. Следователно, е време за сериозен разговор.
     
    Посочете на служителя какво в поведението му сте забелязали - негативни коментари, имейли или език на тялото - и работете с него за усвояването на по-продуктивен начин, по който да се освобождава от натрупаните негативни емоции.
     
    2. Дали всичко не произлиза от проблеми в комуникацията?
     
    Дали лошите служители се появяват по-скоро като модел, вместо като инцидентни случаи? Ако нещата стоят така, вероятно проблемът не е индивидуален, а по-голям. Възможно е самата Ви организация да се ръководи от култура на негативизъм.
     
    Запомнете, поведението - както много други неща - е заразно. Негативното отношение може да се разнесе в цялата организация и да продължи, докато не вземете сериозно решение да го спрете. Време е да разговаряте с всички лидери и ключови ръководители, за да се уверите, че те дават подходящ пример на подчинените си. Ако проблемът е организационен, самите лидери може да дават погрешни знаци.
     
    3. Кой е подходящият тон, който трябва да имат разговорите Ви с негативния служител?
     
    Винаги имайте предвид 2 важни аспекта на подхода към такива кадри. Бъдете директни, но не се конфронтирайте. Когато поставите някого в стресова ситуация - каквато е разговорът за негативното поведение, най-вероятно той ще заеме отбранителна позиция. Знаейки това, ще имате по-добра възможност да бъдете разбрани правилно, ако поддържате учтив тон. Същевременно не трябва да шикалкавите. Посочете причините да изразите загриженост ясно, за да няма недоразумения.
     
    4. Как да започнете разговора.
     
    Когато някой се държи негативно, най-вероятно става дума за недоволен служител. Ключовият проблем тук е защо? Преди да разговаряте с този служител за поведението му, говорете за удовлетворението му от работата. Един обикновен въпрос би бил полезен: Как се чувстваш тук? Работата отговаря ли на очакванията ти? Ако не, какво не ти харесва? При какви условия мислиш, че ще се чувстваш добре тук?
     
    Преди да започнете работа по коригиране на поведението на конкретния кадър, е важно да знаете дали той иска да работи в компанията. Ако не иска, нищо няма да промени поведението му.
     
    5. Кога трябва да се разделите с този служител?
     
    За съжаление, не всеки член на екипа е подходящ за него. След като сте провели тежкия разговор за поведението му и сте му дали време да се коригира, служителят може и да не се промени. Ако прогрес липсва, трябва да се разделите.
     
    Принципно, това трябва да бъде в полза и на двете страни. Екипът Ви ще е наясно защо сте взели това решение и ще го оцени. В крайна сметка, кадърът, който сте освободили, трябва да си вземе бележка за негативите от поведението си и така да започне на чисто някъде другаде. Ако запазите добрия тон с този служител, бъдете директни и му дадете възможност да се поправи, можете да го освободите с чиста съвест, ако той не се промени.
     
    За да създадете печеливша организация, всички нейни служители - от най-високото до най-ниското ниво - трябва да имат подходящите поведение и умения. Понякога се налага да се вземат сериозни мерки, за да се поддържа именно това статукво. Но от начина, по който ги прилагате, до голяма степен ще зависи и успехът Ви.
     
    източник: entrepreneur.com

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    Няколко практически съвета за сключване на трудов договор

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x