Нова работа? Как да се справите с предизвикателствата на първата седмица.

PortalTRZnormativi.bg
05 Апр 2015
Преди да започнете нова работа, най-вероятно ще знаете работния си график, ще познавате прекия си ръководител и ще сте наясно къде е новото Ви работно място.
Въпреки ентусиазма на новата длъжност, има няколко предизвикателства на старта, с които може да се окаже трудно да се справите в началото. С оглед да си помогнете, запознайте се със следните съвети, които ще Ви покажат как да процедирате:
Твърде много информация. Един от най-трудните аспекти на стартирането на нова работа. Обикновено мениджърите проявяват разбиране през първите седмици на обучението, но имайте предвид, че трябва да се адаптирате възможно най-бързо. Именно поради тази причина ще Ви бомбандират с информация от самото начало. За да си помогнете, в края на всеки ден отделете няколко минути за синтезиране на получената информация и преглед на бележките, които сте си водили. Изведете основните важни моменти и те ще се запечатат в паметта Ви.
Малко или много работа. Има служители, които от самото начало са затрупани с работа. Други пък нямат почти нищо за вършене. Ако се чувствате безполезни, защото нямате работа, не се притеснявайте да попитате с какво можете да помогнете на колегите си. По този начин ще се сработите по-лесно и ще започнете да навлизате в работата по-бързо.
Откриване на баланс между увереност и арогантност. Ако сте ентусиазирани за новата си работа, е нормално да давате нови идеи. Така показвате, че сте заинтересовани и искате да допринесете към общата работа. Трябва обаче да внимавате как давате предложенията си. Първо се запознайте с дейността на фирмата и след това, обмисляйки внимателно, дайте своите предложения. Не се обезкуражавайте, ако не бъдат приети. Имайте предвид, че не познавате всички важни аспекти от дейността и не трябва да смятате, че идеите Ви задължително са приложими.
Срещи с нови колеги. В началото ще се запознаете с много нови хора. Вероятно няма да можете да запомните всички от самото начало. Най-добре е да добавите контактите на новите си колеги веднага, като отбележите нещо, което ги отличава (например, занимава се с народни танци след работа), за да улесните паметта си. Дайте си време да запомните всички и общувайте максимално открито.
Адаптиране кум фирмената култура. Вероятно сте придобили основна представа за нея още на интервюто. Ще откриете, че още в момента на назначаването си, трябва да започнете да я приемате и да се нагаждате спрямо нея. Следете поведението на колеги и ръководители, за да усвоите фирмените ценности по-бързо. Ако се съмнявате в нещо, най-добре питайте.
източник: businessnewsdaily.com
източник: businessnewsdaily.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "ТРЗ практика – готови решения за отпуски, трудови и граждански правоотношения "!
Подобни статии от категория Човешки ресурси
05Май2015
Защо вторник е най-добрият ден за кандидатстване за работа
от PortalTRZnormativi.bg
05 Май 2015
19Апр2015
Не искате да работите зад бюро? Ето какви длъжности Ви подхождат!
от PortalTRZnormativi.bg
19 Апр 2015