Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Липсва ли на Вашия екип това важно бизнес умение?

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Колко често се е случвало на Вас или на Ваш служител да прибърза с дадено служебно решение? А в последствие да открие, че трябва да го промени и да комуникира всичко отново допълнително? Случва се и на най-добрите кадри, но коригирането на тези грешки струва скъпо, защото губят ценно време.
     
    С нарастването на заетостта, става все по-лесно да неглижираме решаването на даден проблем. Често се случва нещата да не се обмислят достатъчно, а в последствие да трябва да се предприемат дейности по коригиране на вече направеното. Така от един проблем изникват множество.
     
    Критическото мислене е умението да се отстрани всякаква емоционална отсянка от проблема и да се погледне обективно на фактите, за да се вземе ясно и функционално решение, което е в полза на бизнеса. Критическото мислене съдейства на служителите да съберат необходимата информация, за да анализират правилно ситуацията, с което пък да генерират оптималното решение на проблема за всички засегнати. Тези стъпки подобряват цялостния процес по взимане на решения в компанията. И съответно пестят времето, което би било изгубено при слабо или емоционално анализиране на ситуацията.
    Но защо е толкова трудно да се окуражава критическото мислене на работното място? Една от причините е, че всички считаме колегите си за заети и неразполагащи с достатъчно време. Факт е също, че самото критическо мислене не е умение, по чието усвояване се работи.
     
    Още повече, че в много фирмени среди се търси повече скорост на взимане на решение, отколкото оптимум.
     
    Ползите за фирмите от служители, които умеят да мислят критическо, обаче, са големи. Защото тези служители са отворени към чуждите гледни точки, уверени са, решителни са и не търсят чуждото одобрение, когато взимат решения.
    За да окуражите екипа си да мисли критическо, най-добре е да поискате от тях да анализират решенията си. Дали са базирани на конкретни факти или на интуиция? Могат ли решенията им да бъдат оправдани или подкрепени с някаква конкретна нужда, която не е емоционално обусловена? Ако служителят може да отговори с "да" на тези въпроси, то той се справя с критическото мислене.
     
    Имайте предвид, че това е умение, което се усвоява и усъвършенства, точно както другите умения на служителите. Разбира се, никой не може да твърди, че процесът по усвояването е лесен или ще протече гладко. Ползите за бизнеса от него, обаче, са големи. Което прави и усилията напълно оправдани.
     
    източник: businessnewsdaily.com

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    Няколко практически съвета за сключване на трудов договор

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x