Какво наемащите мразят да виждат по CV-тата
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
27 Септ 2015
Предстои Ви да кандидатствате за работа. Независимо дали е първа или просто нова, първата стъпка е да изготвите автобиографията си. Това е първото нещо, с което ще се запознаят работодателите, и от нея зависи дали ще Ви поканят на интервю.
В такъв случай трябва да ѝ отделите време и внимание, с оглед да я изготвите така, че не само да се отличава, но и да дава възможно най-положителни впечатления за Вас. Това от своя страна включва и редактирането ѝ.
С оглед на това, запознайте се с нещата, които работодателите мразят да виждат по CV-тата, за да можете да ги премахнете, преди да пратите Вашето:
1. Правописни, печатни и граматически грешки.
Те са особено дразнещи, защото издават, че не сте достатъчно прецизни. Ако се притеснявате за правописа си, има множество начини да проверите дали той е правилен (речници, сайтове за проверка, дори да дадете автобиографията си на приятел). Бъдете прецизни и направете проверка, ако не искате да загубите шанса си да получите работата, която Ви допада.
2. Прекалено фамилиарен тон.
Това е официална кореспонденция. Тя предполага официален тон. Ако имате проблеми с него, помощта от приятел също може да се ползва. Ако ли не, най-добре се запознайте с примерни автобиографии, за да си съставите представа какво трябва и какво не трябва да се пише в едно CV.
3. Използване на жаргони и клишета.
Не е необходимо да демонстрирате познания или лично мнение, или пък оригиналност. В автобиографията Ви трябва да има факти и доказателства, които подкрепят тези факти. Това включва какво сте правили и какво сте научили докато сте го правили. Всичко останало ще проличи на интервюто.
4. Прекалена обстоятелственост.
Няма нужда да описвате всяко малко нещо, което сте правили. Като трите месеца модерен балет в училище. Всяка автобиография, която пращате, трябва да бъде съобразена с работата, за която кандидатствате. Затова отстранявайте неважните елементи, които не касаят длъжността, преди да пратите документите си.
5. Писането в трето лице, единствено число.
Автобиографията Ви се отнася до Вас. Колкото и да е важно да избегнете непрекъснатото споменаване на "Аз", CV-то е документ, който изготвяте за себе си. Стойте зад твърденията в него.
6. Вмъкване на картинки и емотикони.
С най-голямо уважение към почитателите им, но трябва да знаете, че те се третират като детинщина. А работата е нещо сериозно. Към което трябва да се отнасяте сериозно. Никой няма да покани на интервю някой, чиято автобиография издава инфантилизъм.
7. Непрофесионално изглеждащ имейл адрес.
Не използвайте имейла, който сте си направили на 15 години. Най-добре е пощата Ви да съдържа името Ви, това е единствения професионален подход. Всичко друго ще Ви накара да изглеждате глупаво, несериозно и детински. А не такива служители търсят работодателите.
8. Различен от обичайните шрифтове.
Оригиналността е нещо хубаво, но автобиографията е информативен документ. Съдържанието му е това, за което се изготвя, не формата. Вместо да затруднявате читателите си с използване на странни шрифтове, придържайте се към двата най-удобни за четене: Arial и Times New Roman. Така отново се спасявате от вероятността да изглеждате несериозни.
източник: businessinsider.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!
Подобни статии от категория Умения на служители
03Ян2018
След празниците - Как да се върнете към продуктивната работа
от PortalTRZnormativi.bg
03 Ян 2018
30Ноем2017
5 знака, че се справяте добре на работа, дори и да не мислите, че е така
от PortalTRZnormativi.bg
30 Ноем 2017
23Ноем2017
3 въпроса, които да зададете, когато поредната Ви идея получи отказ от шефа
от PortalTRZnormativi.bg
23 Ноем 2017
14Ноем2017
Как да стимулирате служителите си да продължат да учат, без да се разорявате
от PortalTRZnormativi.bg
14 Ноем 2017
13Ноем2017
5 начина, по които проявявате дразнеща снизходителност към колегите си
от PortalTRZnormativi.bg
13 Ноем 2017