Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Как успешно да проведете интервюто

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Може и да мислите, че притежавате добра интуиция за откриване на талантливи кандидат служители на интервюто за работа, но дали наистина е така?
     
    Помислете колко от кандидатите, които сте назначили действително са останали на работа при Вас повече от година.
     
    Проблем тук е, че много кандидати са усвоили подходящото поведение, с което да Ви заблудят, че са повече от подходящи. За да бъдете ефективен интервюиращ обаче, трябва да се абстрахирате от това поведение и да бъдете обективни.
     
    Да започнем с комплиментите. Кандидатите, които отправят комплименти на интервюиращия, открити са и не се срамуват да се самопромотират, често правят много по-добро и трайно впечатление при интервюто. Нищо от това не доказва уменията и качествата им, затова проверката е особено важна. Тя може да стане както и с практически тестове за умения, така и с тестове за интелигентност и мотивация. Подобни можете да видите тук >>>
    Следващият проблем се явява моментът. Често си мислим, че оставаме напълно обективни, независимо от поредността на интервюто. Смятаме, че сме точно толкова справедливи при оценката си на десетия кандидат, колкото сме били при първия. Нещата обаче не стоят така. Подсъзнателно ставаме по-критички при третия и четвъртия кандидат, защото подсъзнателно се тревожим, че сме поставили прекалено позитивни оценки на първите двама. Освен това няма как да се спасим от сравненията между кандидатите.
    Накрая се появява проблемът с умората. Ако смятате, че последния кандидат е прекрасен и искате да го наемете и да се свърши, най-вероятно просто сте прекалено изморени от интервюирането. Това Ви прави хипермотивирани да приключите с работата. Освен това си имате любимец. което лесно може да Ви накара да пропуснете няколко ясни сигнала, че нещата не са съвсем наред с любимеца Ви.
     
    Всичко до тук навежда на мисълта, че трябва да съсредоточите усилията си по качествено отсяване на кандидатите в началото на процеса по подбор, когато сте най-свежи. Не трябва да позволявате да Ви манипулират с комплименти и хвалби, а да изисквате доказателства и да проверявате всяко твърдение. И не на последно място - да се стараете да не проявявате лични предпочитания, защото те а) са необективни и б) ни карат да оправдаваме или съзнателно игнорираме негативи.
     
    източник: entrepreneur.com

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    9 експертни решения за трудовоправни отношения

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x