Как да спасите кариерата си след голяма грешка
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
16 Ноем 2015
Всеки, дори в служебни условия, е подложен на риска от грешки. Въпреки че се стремим да бъдем винаги на ниво, никой не е перфектен. Има дни, в които емоциите ни побеждават. Дългите часове в офиса и стресиращата работа водят до преумора. Когато Ви се случи подобно нещо, е съвсем възможно да третирате колегите си враждебно, да отправите строга забележка или дори да се разкрещите на някого. И да съжалявате за това само след секунди.
Не можете да върнете времето назад, обаче, и грешката Ви - дори и голямата - все пак може и да няма толкова сериозни последствия върху кариерата Ви. Противно на възприетото, е много възможно да си възвърнете доверието на колегите и увереността, след като сте си изпуснали нервите. Следвате тези 5 стъпки, за да поправите вредите.
1. Поемете пълна отговорност.
Мъдро е да не обвинявате никого другиго за действията си. Може да чувствате, че има милиони причини, довели до поведението Ви. Въпреки това изборът си остава Ваш. Да сочите обвинително, няма да доведе до нищо добре. Ако сте честни и признаете грешката си веднага, колегите Ви ще Ви уважават.
2. Извинете се.
Може би мислите, че нищо няма да помогне да изтриете срама от грешката си, но хората ще Ви изненадат с това, колко лесно прощават. Приемете, че сте сбъркали, без да се оправдавате. Не казвайте нищо негативно за никого. Ключът на ефективното извинение е откровеността. Ако не сте откровени, хората ще усетят и няма да Ви извинят.
3. Изслушвайте без да се защитавате.
Когато се извинявате, не се опитвайте да се защитавате. Кажете каквото имате да кажете и продължете напред. Ако се опитате да се оправдавате или защитавате, това ще направи ситуацията по-лоша. Учете се от грешките си и направете всичко възможно да не ги повтаряте. Ако извинението Ви не бъде прието, оправданията само ще влошат ситуацията.
4. Попитайте какво можете да направите.
След като се извините, попитайте дали можете да направите нещо, с което да подобрите ситуацията. Действията Ви ще имат по-голям ефект върху другите, отколкото каквито и да било думи. Затова, задавайки този въпрос, изслушайте внимателно отговора. Позволете на отсрещната страна да се изрази максимално откровено, без да се защитавате, да възразявате или да сyдите.
5. Направете нужното, за да минимизирате вредите.
Дори и да сте направили голяма грешка (която да коства на фирмата пари), трябва да минимизирате щетите. Това означава, че може да се наложи да прекарате ден, седмица или повече в прозвънявания на хора, афектирани от грешката Ви, или да дадете средства от собствения си джоб. Това може също да значи, че трябва да свършите повече, отколкото е записано в длъжностната Ви характеристика. Ако обаче действително искате да поправите грешката си, трябва да сте готови да вземете сериозни мерки.
Със сигурност усилията Ви ще бъдат оценени.
източник: entrepreneur.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!
Подобни статии от категория Умения на служители
03Ян2018
След празниците - Как да се върнете към продуктивната работа
от PortalTRZnormativi.bg
03 Ян 2018
30Ноем2017
5 знака, че се справяте добре на работа, дори и да не мислите, че е така
от PortalTRZnormativi.bg
30 Ноем 2017
23Ноем2017
3 въпроса, които да зададете, когато поредната Ви идея получи отказ от шефа
от PortalTRZnormativi.bg
23 Ноем 2017
14Ноем2017
Как да стимулирате служителите си да продължат да учат, без да се разорявате
от PortalTRZnormativi.bg
14 Ноем 2017
13Ноем2017
5 начина, по които проявявате дразнеща снизходителност към колегите си
от PortalTRZnormativi.bg
13 Ноем 2017