Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се

Как да посрещнете потребностите на служителите, предлагайки им нови перспективи

PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
„Пак трябва да ходя на работа...“ – Който мисли по този начин вече не знае какъв е смисъла от работата му. Мотивацията в неговия случай се състои само от желанието да бъде член на някаква група и нищо повече.

Ако искате служителите Ви да бъдат мотивирани, трябва да им предложите перспективи, които да удовлетворят някои техни потребности. Те са различни при отделите лица  и се отнасят до професионалния живот; например, младите служители искат да учат и да покажат на какво са способни. По-възрастните служители, които сами могат да оценят резултатите си, искат да се утвърдят и да приложат на практика силните си страни.

Всички служители се стремят към нещо, някои към знание, други към власт и слава. От тази гледна точка е важно заедно със служителите си да откриете подходящото предложение за потребностите им.
 
Подпомагайте натрупването на знания и сформирането на способност
 
Използвайте програмите за подготовка, обучение и развитие на служителите, предоставени от фирмата Ви или от външни офериращи. Много компании отбелязват факта, че подобни програми имат много добра ориентация и подобряват квалификацията и мотивацията на служителите. В резултат на това, дългосрочният бизнес регистрира видими успехи.

Докато при младите служители може да се стимулира категория служебен интерес извън държавата, при служителите с отлични резултати  мотивацията може да се насърчи чрез участие в събиране на експерти от сферата на дейността им, където могат да обменят опит по теми като технологично развитие или пазари.
 
Хвалете способностите и знанията на служителите
 
Делегирайте задачи, чрез които служителите да се чувстват търсени. Можете да направите много  повече,  ако  Ви  позволява фирмената политика. Подпомагайте „шампионите“, т.е. служителите постигнали успех, по собствена инициатива, да развиват и подобряват някой даден продукт.  Организирайте конкурси във фирмата, на които да демонстрирате как са се подобрили отношенията с клиентите, услугите и продуктите.
 
Подобрете професионалния статус на служителите
 
Помагайте на служителите, които желаят да направят кариера, повишавайки ги на длъжности подходящи за резултатите им. Друг вариант на оценка е подобряване на позицията, която вече заемат. Оценете публично отличната им квалификация.  Използвайте ги като наставници за останалите служители, които могат да се поучат от тях.

 
Подкрепяйте подходящите кандидати
 
Служителите, които се стремят да се изкачат по йерархичната стълба трябва да бъдат квалифицирани. Подпомагайте подходящите кандидати, оповестявайки резултатите им във фирмата. Предложете им да участват в семинари по мениджърска техника или за разясняване на стратегическите проблеми на фирмата.
 
Уравновесете личния и служебния живот
 
Ако времето за личен живот бележи драстичен спад, в дългосрочна професионална перспектива това води до акцентуирана демотивация. Изключвайки хората, зависими от работата (така наречените workaholics), служителите с високи резултати трябва да успеят да намерят достатъчно време, за ад се срещнат с приятелите си или да се погрижат за децата си. Ако работата ограничава прекалено много личния живот, мотивацията спада. Затова, информирайте предварително служителите за характерния за фирмата работен ритъм.  Обсъдете конкретно кои са решенията, при появата на различия межди семейния и професионалния живот.

 Повече за мотивацията на служителите можете да научите тук >>>
 

БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

Решени практически казуси за всеки ТРЗ служител

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Решени практически казуси за всеки ТРЗ служител"!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

x