Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се

Как да общувате със служителите така, че да ги мотивирате

PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
Покажете, че се интересувате
 
Повишаване мотивацията на служителите е задача на мениджърите. Много лесно можете да удовлетворите някои минимални изисквания на служителите, за да ги мотивирате. Удовлетворете основната потребност на един индивид - да бъде уважаван и почитан.

Ако покажете на служителите си, че се интересувате от работата, която изпълняват, от техните постижения, мнение и личност, те ще почувстват сериозното Ви отношение. Можете да покажете интереса си по всяко време и във връзка с всяка дейност. Само трябва да имате желание! Имайте предвид следните съвети преди да покажете интереса си.
 
Общувайте в устна форма
 
При появата на удобен случай, разговаряйте със служителя. Вместо да му изпращате и-мейл или бележка, обадете му се по телефона, или отидете до него. При устния разговор ще получите много по-сигурни реакции, отколкото при писмената комуникация. Освен това, много от служителите ще счетат този жест (шефът идва при подчинения си) като оценка на личността им. Разпределете равномерно вниманието си. Ще избегнете риска от появата на завист поради пристрастна оценка.
 
Обсъждайте и лични неща
 
Никой не се отказва от личността си, когато дойде на работа. Цялостното разделяне на личния от професионалния живот не е възможно. От гледна точка на мотивацията даже не винаги се желае. Например, допълнителните часове положен труд влияят върху личния живот на служителите.

Ако поставите на служителя въпроси от личния и професионалния му живот, ще почувства, че наистина се интересувате от личността му. Не водете разговори само за разрешаването на служебни въпроси.  При появата на удобен случай, обсъждайте и теми от личния живот, като например спорта, филмите, отпуска или децата. Един подобен разговор изпълва работната атмосфера с доверие.
 
Водете истински диалог
 
Ако водите монолог по-скоро ще се опитвате да се налагате. Диалогът показва интерес. Дайте възможност на служителя да изрази мнението си. Изслушайте го внимателно, дори ако Ви критикува. , Разбира се, не трябва да приемате всякакви твърдения, но трябва да знаете и мнението на служителите си. Поради това, вмъкнете в разговора само някои точки.

Избягвайте използването на прекалено възвишени думи или на обезоръжаващи фрази от типа на: „Подобно нещо никога не се e случвало тук“. По този начин със сигурност се унищожава мотивацията на всеки човек.

 
Информирайте открито служителите си по всякакви въпроси
 
Да покажете интерес означава и да информирате. Ако не обещаете на служителите си достъп до информация, означава, че ги считате за „незрели”. Съобщавайте им всичко, което е релевантно за екип им, дори и неприятните неща. Представете ги ясно. Бъдете открит към мненията на другите.
 
Покажете на всеки служител важността на задачите му
 
Всяка изпълнена задача допринася за успеха на фирмата. Това не винаги се признава и оценява. Да вземе една телефонна операторка. Тя е визитната картичка на фирмата и за много потенциални клиенти – първият контакт с Вашата фирма.

Обяснете ясно на служителите колко е важна работата им за фирмата. Най-препоръчаният момент за отбелязване важността на дадена задача са работните срещи. Когато делегирате задача, опишете подробно важността й за фирмата.

БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

Решени практически казуси за всеки ТРЗ служител

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Решени практически казуси за всеки ТРЗ служител"!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

x