Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Как да насърчите поемането на лична отговорност от служителите си?

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Постоянно делегирайте на служителите си трудни задачи.

    Апелирайте към способностите на служителите. Предложете им свобода на действие. Дотук сте направили много, за да окуражите поемането на лична отговорност и за мотивацията на служителите. Но можете да получите много повече, ако имате предвид следното:
     
    1. Обсъдете нормите.
     
    Обсъдете с всеки служител нормите, според които може да оцени труда си. Те служат за отправна точка. Колкото нормите са по-малко специфични, толкова служителят има по-голяма възможност да се адаптира към настоящата ситуация.
     
    2. Оценете неизискания ангажимент.
     
    Похвалете хората, които се занимават и с неща, които не са директно свързани със задълженията им. Доколкото не се намесват в работата и отговорностите на колегите си, ангажиментът им видимо допринася за успеха на целия отдел, в който работят.

    Не трябва да се критикува липсата на неизискан ангажимент. Някои служители се опасяват, че високите длъжности носят със себе си нарастване на задълженията.

    Развийте работна структура, което да кара все повече служители да участват активно и в други дейности.
     
    3. Отстранете оплакванията
     
    Опитайте се да определите какъв е проблемът на служителя, който непрекъснато се оплаква и поддържа позицията си на жертва. Обсъдете с него как може да се промени ситуацията, така че да открие смисъл в работата си.
     
    4. Оставете служителите си да изберат личните си стратегии за напредък
     
    Появил се е удобен случай да предложите на служителите възможност да напреднат. Окуражете ги, покажете им възможностите, с които разполагат Кажете им, че в крайна сметка само от тях зависи дали ще се възползват или не от тях. По отношение на повишенията и обученията ги оставете да формулират   желанията и целите си. Помолете ги да изброят стъпите, които ще следват за постигане на личните си цели.

    Още по темата: Възнагражденията и ефектите им върху мотивацията
     
    5. Бъдете неотстъпчив.
     
    Уважавайте решенията на служителите Ви за професионалния им живот. Възможностите Ви да повлияете на решенията им са минимални. Например, ако желаят да бъдат много активни, можете да и покажете резултатите – ще бъдат оценени и повишени. Много мениджъри смятат, че лесно могат да мотивират служителите се, показвайки им само положителните последствия. Не се колебайте да им представите и неприятната страна на нещата; например какво ще се случи, ако някой служител  не изпълнява навреме и според инструкциите задачите си. Последствията от сериозна грешка могат да бъдат доста неприятни. Ако обясните от самото начало и двата аспекта, служителите ще станат отговорни.
     
    6. Намесвайте се само при сериозни проблеми.
     
    Занимавайте се само със сериозни проблеми, например, промяната на екипните работни условия или постоянния спад на производството. Не се намесвайте при дребните търкания: караници между колегите, недоволни клиенти. Обяснете ясно на служителите, че самите те са отговорни за разрешаването на дребните конфликти.
     
    7. Поставяйте въпроси.
     
    Насърчавайте креативността на служителите ви, поставяйки открити въпроси. Например:
     
     Кои са причините за проблема?
     Какви са възможностите за разрешаването му? Кои от тях са осъществими?
     В какво се състоят възможностите и рисковете?
     
    Опитът показва, че анализирайки отговорите на тези въпроси, можете на намерите приемливи решения. Едновременно с това ще покажете на служителите, че оценявате знанията.

     Повече за мотивацията на служителите можете да научите тук >>>
     

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    Няколко практически съвета за сключване на трудов договор

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x