Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Как да използвате делегирането на задачи, за да мотивирате служителите

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Разбира се, знаете какви са предимствата на делегирането: ще спечелите повече време, за да се концентрирате върху истински важните мениджърски задачи. Служителите ще работят сами, ако са мотивирани.

    И въпреки това, обикновено на практика задачите не се делегират неотстъпно. Често служителите се оплакват, че шефът се намесва без да познава подробностите, че всяка „ръка за помощ“ само фиксира следващите стъпки и че са принудени да искат разрешение, за да вземат сами решенията.

    За да се насладите на предимствата от делегирането, не трябва да прехвърляте само задачата. Делегирайте всички съответстващи права и задължения.
     
    Делегиране на задачите
     
    По принцип, могат да се делегират всички задачи, които не са свързани с мениджърските задължения.

    Трябва обаче да избягвате привидното делегиране, което се наблюдава, когато давате най- големи подробности за разрешаване на задачата. Уточнете само точния срок за разрешаването и разходите,  оставяйки всички останали подробности на служителя:
     
    ❐ избора на средствата;
    ❐ стъпките за постигане на целта;
    ❐ членовете на екипа, който ще отговаря за изпълнението й.
     
    Ограничаване на бюрокрацията
     
    Разбира се, в пространството, в което служителят може да изпълнява дейността си, не липсват правила. Внимавайте тези насочващи линии да не ограничават прекалено много свободата на действие на служителя. Проверете релевантността на насочващите инструкции и линии.
     
    ❐ Намалете насочващите линии. Запазете само важните.
    ❐ Обсъдете тези правила със служителите и колегите си.
     
    Предоставяне на необходимите правомощия
     
    Дайте необходимите правомощия за изпълнението на задачата, като например:
     
    ❐ правото да упътвате колегите с подчинени задачи;
    ❐ правото да разполагате с бюджет;
    ❐ достъпа до информация;
    ❐ правото да подписвате някои документи.
     
    Информирайте писмено колегите си от други отдели за възможните компетенции. В противен случай, може да се стигне до конфликти или до изпълнение на същата задача от две различни лица.

     
    Изготвяне на списък с делегираните задачи
     
    Направете списък с делегираните задачи, за да  изградите ясен образ за правомощията на служителите и определените споразумения.
     
    Поемане на отговорност
     
    Поемете отговорност за всяка делегирана задача.   Фактът, че служителят, на който делегирате задача, поема отговорност за своите действия не Ви освобождава от мениджърска отговорност, състояща се в:
     
    ❐ Правилният избор на служителя. Има ли той познанията, уменията и качествата, за да се справи с изискванията на работното място, което заема?
    ❐ Планиране на целите.. Най-ясни са количествените цели. Обсъдете ги със служителя и определете в писмена форма датата на изпълнението им.
    ❐ Проверете дали делегираната задача може да се изпълни в срок.
    ❐ Насърчавайте служителите, обсъждайте често проблемите, с които се сблъскват.
     
    Не се намесвайте в изпълнението на делегираните задачи
     
    Като мениджър имате правото да проверявате дали определените задачи се спазват. Изразете оценката или критиките си, но избягвайте да се намесвате в изпълнението на задачите на служителя. В противен случай, служителят трябва да зависи от решенията и указанията, които му давате и Ви поставя въпроси дори за най-дребните и незначителни работи.

       Повече за мотивацията на служителите можете да научите тук >>>
     

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    Няколко практически съвета за сключване на трудов договор

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x