Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се

Как да делегирате подходящото задължение на подходящия служител?

PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
Първокласните спортисти не постигат високите си резултати, принудени от някого. Те имат талант, обичат да спортуват и използват всеки случай, всеки конкурс или мач, за да измерят силите си. Те са психологично подготвени за успех, полагат усилия и преодоляват препятствията. Осъзнават, че резултатите, които ще постигнат зависят само от тях.

Служителите с висока мотивация отговарят на този модел изпълнител. Така че можете да повишите мотивацията на служителите чрез делегиране на задълженията, с които всеки отделен кадър ще се справи най-добре.
 
Определяне на задълженията, съответстващи на способностите на служителя
 
Всеки служител има способности, квалифициращи го за изпълнението на различни задължения. Силните му страни са не само знанията, които притежава, а и талантите и способностите му: аналитично мислене, грижа, бързо разбиране на проблемите, комуникационни умения. Тъкмо тези таланти разширяват сферата на възможностите за повишение.

Някои от силните страни са видими, други не. Вашето задължение на мениджър е да откриете талантите и способностите на служителите и да ги приложите по съответстващ начин:
 За доброто на служителя: ако знае да прави нещо добре, ще го прави с удоволствие. Предложете на служителя задължения, при които да може да приложи силните си страни и талантите си и да може да ги развие. Това му дава удовлетворение.
 В полза на фирмата: ако делегирате на служител задължения, които не може да изпълни, фирмата на практика няма да може да използва потенциала на съответния служител, нито да постигне целите си.
 
Важността на задълженията
 
Психологията на мотивацията показва, че днешните служители искат да поемат отговорност за работата си. Задълженията трябва да са значими за фирмата, за тях, за екипа и за обществото. Предлагат им стандарт на живот, обществен престиж и не на последно място, самоуважение. Винаги обяснявайте важността на дадено задължение (за фирмата, за отдела, в който работи служителя или за екипа). Обърнете специално внимание на конкретните цели при големите проекти. Точното изпълнение на определеното от ръководството трасе не мотивира много.

Опишете приложната полезност на задължението или проекта. Например, отделът Ви трябва да разработи система за защита на труда. Информирайте служителите, които ще работят по проекта  за целите и важността му: сигурността на работното място.
 
Натоварване на служителите
 
Рутината е враг на мотивацията! Ако служителите винаги правят нещо, което вече могат, с времето ще се отегчат. Производителността им видимо ще спадне. Това важи и за служителите, които се чувстват претоварени. Претовареният служител може да се разболее. Едно трудно задължение за всеки от нас има някакво значение. За да се запази равновесието между слабото натоварване и претоварването, проверявайте винаги със служителите си дали желаят да изпълняват и други задължения, освен текущите им.
 
Проверявайте:
 дали ги привлича съответното задължение;
 какви способности използват при изпълнението на задълженията;
 каква подготовка и способности притежават, които могат да развият;
 какви идеи и цели ги свързват със съответното задължение.

За да мотивирате служителите си, можете да използвате и заплащането като фактор. Вижте как тук >>>
 
   Повече за мотивацията на служителите можете да научите тук >>>

БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

Решени практически казуси за всеки ТРЗ служител

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Решени практически казуси за всеки ТРЗ служител"!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

x