Изненадващата опасност от усещането, че шефът Ви вярва

PortalTRZnormativi.bg
14 Ян 2016
Съществува едно научно становище, което вероятно ще Ви изненада: това, че се справяте добре с работата си, не винаги Ви
носи положително усещане на работа.

Последните доказателства за това идват от проучване, ръководено от Майкъл Д. Баер от Щатския университет на Аризона, където е посочено, че усещането за доверието на шефа във Вас се оказва нож с две остриета.
Докато предходни изследвания откриват, че усещането за доверие предизвиква гордост и кара служителите да носят по-добра отговорност за работата си, Баер и колегите му откриват, че то може да ни накара да се чувстваме стресирани и емоционално изтощени. А това води до проблеми с продуктивността.
За да тестват този феномен, изследователите избрали група от 2019 лондонски шофьори на автобус, повечето от които мъже. В три различни момента от изследването шофьорите били помолени да попълнят въпросници, свързани с живота им на работа.
Шофьорите посочили до каква степен усещат, че се ползват с доверието на шефа си, колко често се съгласяват с мнения като "Моят ръководител не счита, че трябва непрекъснато да ме следи.", колко горди се чувстват от работата си, колко задачи за имали, колко разтревожени са били за опазването на своята репутация, както и колко изморителна е работата им.
Междувременно изследователите също са помолили мениджърите на шофьорите да попълнят въпросници за представянето на подчинените си.
Според резултатите, усещането, че им се вярва, е накарало шофьорите да се чувстват по-горди от работата си. Но те също са посочили няколко негативни страни на доверието - получавали са повече работа и са били по-тревожни за поддържането на своята репутация като добри служители.
Тази комбинация - повече работа и стрес от поддържането на нейното качество - е довела до емоционално изтощение и по-лошо представяне при изпълнение на служебните задължения.
Така че какво могат да направят мениджърите, за да не натоварват излишно добрите си служители?
Да са наясно с последствията от доверието, което гласуват, е ключ към отговора на този въпрос. Да разберат, че емоционалното изтощение води до проблеми, е жизнено важно, защото само така ще могат да вземат мерки.
Една стратегия за справяне с тази ситуация, е да се направи всичко възможно да не се претоварват служителите. Вместо да се дава повече работа, може да се премине към по-отговорни или по-ключови задачи.
Също е добра идея мениджърите да обяснят на служителите си, че професионалната им репутация не зависи от представянето им при изпълнението на всяка една отделна задача.
източник: businessinsider.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "ТРЗ практика – готови решения за отпуски, трудови и граждански правоотношения "!
Подобни статии от категория Мениджмънт
20Юни2018
15-те най-често срещани въпроса по време на интервю за работа
от PortalTRZnormativi.bg
20 Юни 2018
24Ноем2017
3 умни стратегии в управлението на персонала за модерния мениджър
от PortalTRZnormativi.bg
24 Ноем 2017
15Ноем2017
Ключът към избиране на най-подходящия кандидат е решението кое е най-важно
от PortalTRZnormativi.bg
15 Ноем 2017