Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • 5 типа мързеливи служители и как да се справите с тях

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Ако сте предприемач, ръководещ развиващ се бизнес, вероятно ще трябва да наемате служители. В най-добрия случай ще откриете такива, на които можете да разчитате и които ще Ви помогнат да вървите напред.
     
    Най-добрият случай обаче е рядко срещано явление. Съвсем естествено е да наемете служител, който изглежда съвсем подходящ, а всъщност е доста мързелив и въобще не е полезен за бизнеса, напротив вреди му. Ето как да разпознаете този тип хора и какви мерки да предприемете:
     
    1. Изчезващият.
     
    Този служител се "изпарява" в най-неочаквани моменти без обяснение. Понякога закъснява след обяд или самоволно си отпуска непредвидена почивка. Не идва навреме нито на работа, нито на оперативките. Това кара неговите колеги да "го носят на гърба си", защото трябва да наваксват забавянето му и несвършената му работа.
     
    Как да се справите с него: Този тип служители са сред най-трудните за дисциплиниране. Най-добре е да определите много ясни регулации и правила на работното място и да съблюдавате внимателно дали се изпълняват. 
     
    2. Жертвата.
     
    На този служител все някой друг му е виновен. За закъсненията му за работа мигновено се появяват множество извинения: болно дете, задръствания и какво ли още не. Той не е склонен да поеме отговорност за собствените си действия и счита, че може да се измъкне с някакво оправдание, каквото и да е то.
     
    Как да се справите с него: Започнете да следите внимателно поведението му от самото начало. Първите 2-3 извинения могат да бъдат приети, но колкото повече стават, толкова по-внимателно трябва да документирате нарушенията на дисциплината. Натрупате ли достатъчно материал (да речем, 7-8 провинения), ще имате основание да вземете мерки и да посочите доказателства, че те са обосновани.
     
    3. Отлагащият.
     
    Да, всички си позволяваме от време на време да оставим по някоя задача за утре, но отлагащият служител го прави непрекъснато. Може да има възложен важен проект, но няма да започне работа по него до последната минута, без значение колко стрес носи това на колегите му. Вместо да се заеме с приоритетните задачи, той ги избутва в някъде в бъдещето и губи време с безсмислени дейности. 
     
    Какви мерки да вземете: Изгответе график за отлагащия и стриктно следете дали той се спазва. Поставете крайни срокове за всеки от етапите и провеждайте бързи срещи за проверка дали се спазват. Ако се наложи, правете го ежедневно, за да сте наясно какво е развитието по проектите.
     
    4. Делегиращият.
     
    Той е много интересен човек, най-вече защото хвърля големи усилия в това да избегне вършенето на каквато и да е работа. Без да има ръководна позиция, той непрекъснато прехвърля задачите си на някой друг. Това вреди на морала и мотивацията на екипа и подронва репутацията на мениджъра му.
     
    Какво да направите: Редовно проверявайте с какви задачи се занимава делегиращият Ви служител. Бъдете много конкретни, когато възлагате задачите и ясно посочете, че те трябва да се вършат само и единствено от него. Ако служителят не спазва това предписание, веднага вземете мерки, за да го дисциплинирате.
     
    5. Създаващият проблеми.
     
    Може би най-опасният от мързеливите служители: не само не работи, но и пречи на екипа. Често се лута от колега на колега, клюкарствайки и разговаряйки на теми, различни от служебните. Подкопава продуктивността на колегите си, като ги разсейва.
     
    Какви мерки да вземете: Проблемът тук е, че този служител може и да не нарушава конкретните установени правила, но все пак вреди на работната атмосфера. Направете всичко възможно да го мотивирате. Разговаряйте с него за проблемите му, развийте добри отношения с него и се постарайте да поддържате доброто му настроение на работа. Ако тези усилия не дадат резултат, най-добре е да го освободите.
     
    източник: entrepreneur.com

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    Няколко практически съвета за сключване на трудов договор

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x