Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • 5 съвета за усвояване изкуството на делегирането

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Мениджърите нерядко се проявяват като работохолици и маниаци на контрола. Те имат едно общо помежду си: отказът от делегиране. Но има и такива сред тях, които просто не са наясно как да делегират правилно.
     
    Мениджърите и предприемачите са програмирани да ненавиждат мързела. Това е и част от успеха им. Естествено, тук има уловка. Колкото по-малко върши предприемача или мениджъра, толкова по-виновен се чувства. Защото мисли, че проявява мързел.
     
    Факт е обаче, че никой не може да се справи с всичката работа във фирмата сам. Вие също не можете. Затова си имате персонал. Трябва да се научите да му възлагате част от задачите си, защото работният ден не е безкраен. А Вие трябва да стратегирате и планирате, не да обслужвате клиенти, например.
     
    Как да го направите обаче? Ето няколко съвета:
     
    1. Обмислете внимателно какво можете да възложите.
     
    Определете всички задачи, които не трябва да стоят във Вашите ръце. За това ще Ви помогнат и уменията, които имат самите Ви служители. Така ще знаете кой какво може да изпълнява вместо Вас. Веднъж делегирана, задачата трябва да се изпълнява без нужда от последващо делегиране. Разпределите ли някому дадена работа, той трябва да знае, че оттук насетне тя е негова. И трябва да я върши винаги, когато се налага.
     
    2. Делегирайте задачи, които помагат на служителите Ви да се развиват.
     
    Всеки лидер знае, че успеха на бизнеса зависи от силния екип. Ако всеки от персонала Ви се развива в положителна посока, екипът ще върви нагоре. Възлагайте такава работа, която ще съдейства за развитието и израстването в кариерата. Нека задачите, които делегирате, да поставят предизвикателства. Разбира се, постижими такива.
     
    3. Канализирайте времето, освободено от делегирането, за обучение.
     
    Колко често Ви се е искало да намерите време да обучите някого? След като се научите да делегирате, ще имате такова. Тук пак опирате до развитието и израстването. Можете дори да се насочите към студенти. Един добър студент може да се окаже ценна придобивка за екипа, ако е подходящо обучен. По този начин ще развиете и собствените си лидерски умения.
     
    4. Не пречете.
     
    След като възложите нещо, не се месете. Не пречете на хората си да си свършат работата. Дайте им възможност да приложат собствени методи. Изяснете стъпките за изпълнение на възложеното, но не повече. Помогнете, ако се наложи. Но едва след като видите резултатите, можете да се намесите с конструктивна критика. 
     
    5. Оценете резултатите и направете нужните корекции.
     
    Не забравяйте, че обучението и научаването не са линейни процеси. Не се случват за една нощ. Понякога трябва да се върнете обратно и да обясните дадена задача още веднъж. В някои случаи определен аспект от работата не се получава съвсем гладко. Вижте къде нещата са се объркали. Обсъдете със служителите си възникналите проблеми и начините за решаването им. Не отменяйте делегирането. Не си вземайте задачите обратно. Научете хората си как най-добре да се справят с тях.
     
    Да бъдете добър лидер означава да не си мислите, че сте супер герой. Не наемате служители, за да работите вместо тях. Използвайте умно техниката на делегирането, за да постигнете оптимални резултати. И да се радвате на способен и усърден екип.
     
    източник: entrepreneur.com

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    Няколко практически съвета за сключване на трудов договор

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x