4 неща, които поддържат интереса на служителите към работата им
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
25 Ян 2016
Всяка компания се стреми да има високоангажирани служители. Екип, който изпитва ентусиазъм към работата си, обикновено се задържа непокътнат дълго време. Но какви са всъщност причините служителите са бъдат ангажирани на работа и точно колко от тях действително са?
The Marxus Buckingham Co. - фирма, предоставяща решения на проблеми със служителите, наскоро публикува свое изследване на ангажираността на работната сила, проведено в 13 държави. Участниците в изследването били помолени да поставят оценка на това колко силно или слабо са съгласни с определени твърдения за своята ангажираност. Тези твърдения се основавали на 4 ключови сфери:
1) Цел - яснотата за това каква е мисията на компанията и каква е ролята на конкретния служител за постигането ѝ.
2) Превъзходство - усещането, че съответният служител може да постигне успех благодарение на силните си страни и ценностите, които споделя с компанията.
3) Подкрепа - работата в екип, в който всеки съдейства на колегите си и признава постиженията им.
4) Бъдеще - възможностите за развитие, които има самата компания и които тя от своя страна предлага на кадрите си.
Във всяка от изследваните страни, служителите най-силно се повлияват от възможността да използват силните си страни на работа.
Проучването обаче разкрило и един тревожен факт - броят на напълно ангажираните служители - тези, които се съгласили с всички твърдения във въпросника - бил изненадващо малък. Стойностите му варирали между 13 и 19 на сто.
Една от причините, според изследователите, се корени в това, че за ефективен и напълно ангажиран екип са нужни лидери, които разполагат с подходящите ресурси за това. Иначе казано проблемите са 2: 1) откриването на действително добри и силни лидери и 2) обезпечаването на тези лидери с необходимите им ресурси, с чието съдействие да постигнат ангажираност на екипа си.
С оглед това да стане реалност, The Marxus Buckingham Co. дават следните препоръки на лидерите:
1) Ангажирайте членовете на екипа си с постигането на мисията на компанията.
2) Посочете ясни очаквания.
3) Работете за утвърждаване на общи ценности.
4) Предоставяйте на служителите си такава работа, която най-силно подхожда на уменията им.
5) Изградете дух на доверие, уважение и съдействие между колегите в екипа.
6) Хвалете и награждавайте добрата работа.
7) Инвестирайте във възможностите за развитие на всеки от служителите си.
източник: businessnewsdaily.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!
Подобни статии от категория Екип
01Дек2017
Как да се справите с негативния колега, който непрекъснато се оплаква
от PortalTRZnormativi.bg
01 Дек 2017
04Авг2017
3 случая, при които да кажете "Не" на работа без да се чувствате виновни
от PortalTRZnormativi.bg
04 Авг 2017
03Авг2017
4 начина, по които си вредите, като не търсите помощ на работа
от PortalTRZnormativi.bg
03 Авг 2017
02Февр2017
Какво да направите, ако Ваш колега се държи така, сякаш Ви е шеф
от PortalTRZnormativi.bg
02 Февр 2017
01Февр2017
Как да ръководите екип от служители на различни възрасти
от PortalTRZnormativi.bg
01 Февр 2017