Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • 3 случая, при които екипната работа не дава резултат, и как да ги избегнете

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Нищо в бизнеса (нито пък в живота) не може да се постигне без участието на други хора. Именно поради това е толкова важно екипите да са така сработени, че да се справят със своите задачи по качествен начин.
     
    Предизвикателството, обаче, се появява при различието между събирането на екипа и генерирането на екипна работа. Да бъдете част от екип и да работите като такъв са 2 много различни неща. 
     
    Екипите се формират от няколко души, които трябва да си вярват, да се доверяват на работата - своята и на колегата, както и да показват позитивни намерения. Отворената комуникация, общият интерес и споделената цел осигуряват синергичен ефект във всяка група от хора, които работят заедно.
     
    Какво обаче прави групата от хора ефективен екип? Бъдете уверени, че дори да съберете няколко качествени служители в един отдел, те няма да се превърнат в добър екип веднага щом се срещнат. За да се получи това, трябва на първо място да се справите с тези 3 пречки:
     
    1. Да определите, че служителите Ви трябва да работят заедно толкова добре, че да се усещат като един.
     
    Много е хубаво да изразите тези намерения, но никакви намерения не могат да реализират действителна екипна работа. Няма два еднакви екипа. Представете си един отдел по продажбите. Колкото и добри да са индивидуално служителите Ви, ако не се доверяват един на друг, няма да споделят важната информация, няма да работят по постигането на единна цел, няма да си съдействат за затварянето на сделките. Не мислете за екипа като механична смес от индивиди. Хората в него трябва да си допадат и да се допълват, за да работят ефективно заедно. Иначе казано, за да накарате хората от един отдел да си съдействат, трябва да се трудите активно, за да постигнете тяхното сработване. След като го постигнете, те не просто ще бъдат екип, но и действително ще се усещат като "един".
     
    2. Да прекръстите една група служители на "екип".
     
    Това, в общи линии, е най-лошото, което можете да направите. В подобен случай наименованието "екип" губи смисъла си за всички в компанията. Вместо да подкрепите и стимулирате екипния дух, с подобен подход Вие ще го попарите. Това е най-лесният начин да създадете горепосочената механична смес от индивиди, които обслужват собствените си кариерни интереси, вместо да се трудят в интерес на фирмата. 
     
    3. Да бъдете учтиви, вместо честни.
     
    Хората често бъркат конформизма с екипната работа, мислейки, че там, където няма спорове, екипът има добри отношения и се отличава с продуктивност. Не. Когато избягвате да се изправите пред проблемите и да ги решите, само ще стимулирате служителите от екипа да се грижат само за своя собствен интерес. Поради това и динамиката в екипа се променя. Ревност, неувереност, лицемерие - всички те са врагове на добрия колектив. С времето водят до нарастваща неефективност и задълбочаване на проблемите.
     
    Окуражавайте откровеността между колегите, когато тя запазва добрия тон. Не се намесвайте, ако не е наложително. Дайте възможност на служителите си да споделят трудностите, с които се сблъскват, и да търсят разрешението им заедно.
     
    източник: entrepreneur.com

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    Няколко практически съвета за сключване на трудов договор

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x