Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • 3 грешки, с които гоните служителите си

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    За много компании запазването на качествените служители е точно толкова важно, колкото и привличането на добри нови кадри. Текучеството често се оказва скъпо: веднъж, защото се губи обучен и подготвен служител, и още веднъж, защото трябва да се наеме нов човек. Така че е естествено работодателите да искат да задържат силните членове на персонала си възможно най-дълго.
     
    Причините за напускане на служителите са различни, което иде да рече, че не винаги вината е на работодателя или мениджмънта. Случва се причините да са извън контрола на ръководството. Що се отнася до тях не можете да въздействате, но можете да се предпазите от собствените си грешки, с оглед да минимизират текучеството.

    Ето за какви грешки става дума:
     
    Да не се окуражава и поддържа атмосфера на сътрудничество и ангажираност.
     
    Положителната работна атмосфера помага много на служителите да бъдат мотивирани и лоялни. Колкото повече ангажираност, ентусиазъм и позитивизъм струят от колегите им, толкова по-позитивни и ангажирани ще са служителите Ви. От това ще спечелите и възможността да привлечете други добри служители, защото Вашите кадри ще препоръчват фирмата Ви заради тази работна атмосфера.
     
    А за да осигурите ангажираността на служителите си, трябва да им възложите такава работа, която да е предизвикателна и да е важна за тях.
     
    Да не предоставяте на служителите си нужните им технологични ресурси
     
    Технологиите са част от всички елементи на модерните бизнес операции, поради което служителите, особено младите сред тях, очакват да имат качествени средства за работа. Без правилните технологии обаче служителите по-бързо и лесно се преуморяват. А преумората често води до текучество.
     
    Причината е всъщност доста проста: колкото по-ограничени са възможностите на техниката и технологията, с която работим, и колкото по-малък е унисонът ѝ със задачите ни, толкова повече време, креативност и нови умения трябва да вложим, за да се справим с работата си. Ако задачите непрекъснато се увеличават, а ресурсите за тяхното изпълнение са недостатъчни, преумората и неудовлетворението са естествен резултат.
     
    Да не оценявате приноса на кадрите си
     
    Може би си мислите, че повишение на заплатата от време на време, е достатъчно ясна демонстрация, че оценявате усилията на хората си. Факт е обаче, че увеличението на заплащането може лесно да се отчете като резултат от повече работа, а не като резултат от страхотно свършена работа. Ако смятате, че само защото плащате, хората Ви ще дават всичко от себе си, бъркате особено много. Ако не мотивирате служителите си и не награждавате приноса им, ще установите, че те вършат само необходимия минимум и са доста далеч от оптимума на потенциала си. А колкото по-дълго те трябва да работят без мотивация и без приносът им да се забелязва и награждава, толкова повече ще се приближават към момента на напускането. 
     
    източник: businessnewsdaily.com

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    Няколко практически съвета за сключване на трудов договор

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x