Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • 2-те думи, които да спрете да казвате на работа

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Ваш колега е ангажиран с организирането на семинар с клиенти на фирмата. Ден преди семинара излиза в болничен и Ви прехвърля цялата си работа.
     
    Изпраща Ви материалите, но очевидно те не са напълно довършени. Затова Ви се налага  да останете няколко часа след работно време, за да се справите с всичко. 
     
    Семинарът минава перфектно, клиентите са доволни и питат за следващия. Всичко това - само защото сте подходили сериозно и отговорно и сте свършили работата на своя колега.
     
    След като се връща от болничния си, той идва при Вас с благодарности, че сте го заместили. На това Вие отговаряте с "НЯМА ПРОБЛЕМ"
    Всъщност обаче има. Защото материалите по семинара са Ви изпратени недовършени и това е изисквало от Вас не само да поемете нещата на самия семинар, но да довършите задачата, с която е трябвало да се справи колегата Ви. С отговора си показвате на околните, че те могат спокойно да се възползват от Вас.
     
    Когато окажете на колега толкова голяма услуга, се налага да вложите време и усилия. В това няма нищо лошо, но е особено важно те да бъдат оценени и да не изглежда така, сякаш подобно поведение от страна на колегите Ви е добре дошло. Усилията и времето Ви трябва да бъдат уважавани и с реплика като "Няма проблем." постигате точно обратното.
     
    Какво да кажете вместо това?
    Заменете двете думи с една. Кажете "МОЛЯ!".
    Защото така:
    Не омаловажавате усилията и труда, които сте вложили.
    ❖ Не показвате, че Ви е било трудно или неприятно да окажете услугата.
    ❖ Не отправяте отворена покана за повторно прехвърляне на задължения.
     
    Вашият колега ще знае, че Ви е помолил за услуга, и че Вие сте я свършили с добра воля. Не се оплаквате за причиненото Ви неудобство (което би го накарало да се чуди защо сте приели по начало), но и не оставяте усещането, че някой може да се възползва от Вас.
     
    източник: themuse.com

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    9 експертни решения за трудовоправни отношения

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x