Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • 10 съвета за ръководене на служители

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Много нови (а и не само нови) мениджъри и предприемачи имат затруднения при ръководенето на служители. Причината е проста - всеки служител е различен, затова и едни методи на ръководене работят при едни, а други методи - при други кадри.
     
    Все пак има няколко съвета, които можете да приложите (макар и с променлив успех) в своята работа с персонала:
     
    1. Разработете структура.
     
    Това означава да поставите задачи с крайни срокове и да изготвите график за служителите Ви, за да е ясно кой, какво и кога трябва да върши, вместо непрекъснато да идва при Вас с изисквания за информация. 
     
    2. Окуражавайте кадрите си.
     
    Стимулирайте хората си да се развиват, да израстват и да постигат повече, отколкото вече са постигали. Можете да окуражите доброто представяне, като създадете система за награждаването му, съдържаща различни финансови или нефинансови стимули.
     
    3. Покажете на служителите си, че всеки техен пропуск идва с последствия.
     
    Когато даден служител не изпълни задачите си или не покрие крайните си срокове, трябва да вземете мерки, с които да му покажете, че това поведение е недопустимо. Дали ще го мъмрите или ще намалите бонусите му, или ще предпочетете други мерки, важното е да накарате служителите си да се поучат от грешката си. Всяко бездействие от Ваша страна при подобни ситуации ще покаже, че те са допустими и може да се повтарят без проблеми.
     
    4. Винаги започвайте с комплимент.
     
    Винаги, когато се налага да критикувате служителите си, започвайте разговора за това с комплимент за някакво постижение на служителя си. Така ще избегнете усещането на служителите, че са атакувани, вместо че им се дава градивна критика, от която трябва да се поучат.
     
    5. Поставяйте изпълними изисквания.
     
    Винаги имайте предвид подготовката на служителя си за изпълнението на дадена задача. Това, че Вие се справяте с нея много добре и бързо, не значи, че и служителите Ви го могат. Проявете разбиране към различията в обучението, опита и уменията.
     
    6. Изслушвайте.
     
    Окуражете служителите си да дават идеи и предложения. Няма значение дали ще предлагат подобряване на продуктите и услугите на фирмата, на процесите на предлагането на продуктите и услугите или на процесите на работа в самата фирма. Всяка идея е бизнес възможност, което я прави полезна за Вас. Още повече, че служителите Ви ще се чувстват по-ценени и ще бъдат по-ангажирани с работата си.
     
    7. Определете областите, в които всеки служител е най-добър.
     
    По този начин ще научите две неща:
    - кои специфични задачи на кого трябва да се възложат, за да се изпълнят оптимално добре;
    - кого трябва да наградите за страхотното му служебно представяне.
     
    8. Дайте възможност на служителите си да се развиват.
     
    Като им предоставите възможности за учене и усвояване на нови знания и умения, Вие показвате на служителите си, че сте готови да инвестирате в тях. Това им носи и удовлетворението, че са ценни за компанията, и мотивацията да показват по-добри резултати, а и им показва, че имат бъдеще в компанията.
     
    9. Позволете на служителите си по няколко минути за отдих от време на време.
     
    Няма служители, които работят нон-стоп през всички 8 часа на работния ден. Това не е и особено полезно. Предимството на кратката почивка от няколко минути е, че тя позволява след изпълнението на една задача, служителят да отдъхне и да се концентрира в изпълняването на следващата. 
     
    10. Не се страхувайте да освобождавате служители.
     
    Неизбежно е. Ще назначавате хора, които ще се оказват неподходящи за конкретната длъжност, и ще трябва да ги освобождавате. Понякога те няма да следват политиката на фирмата, ще демонстрират лоша дисциплина или ще имат други проблеми, които ще направят уволнението необходимо. Не се страхувайте от него, колкото и да е неприятно. Понякога ще се налага да го направите, защото ще имате затруднения във финансово отношение. Запомнете, че просто е необходимо, и се опитайте да се преборите с естествената негативна нагласа.
     
    източник: Roni Deutch 

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    Няколко практически съвета за сключване на трудов договор

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x