Защо НЕ Ви трябва мениджър човешки ресурси
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
12 Февр 2016
Колко служители имате? А считате ли, че Ви трябва мениджър по човешките ресурси?
Ако определяте нуждата си от такава нова длъжност, защото имате определен брой служители, който считате, че има нужда от мениджмънт, е време да помислите и да анализирате ситуацията. Внимателно разгледайте следващите няколко въпроса и определете каква точно роля ще изпълнява един мениджър човешки ресурси във Вашата фирма:
1. Ще се занимава с проблеми като трудово право и фирмена политика по отношение на служителите си?
С трудовото право може да се заеме и Вашият ТРЗ отдел или служител. В крайна сметка той е по-компетентен. А политиките във Вашата фирма следва да се изготвят непременно с Ваше участие и с участието на другите ръководни кадри.
2. Ще отговаря за определяне на ангажираността на служителите?
Това може да стане и с попълването на няколко теста, включително и в електронен вариант. Не е необходимо да разговаряте с всекиго по отделно, за да научите как стоят нещата при него.
3. Ще организира тиймбилдинги и други дейности, повишаващи екипния дух и мотивацията?
Можете да ги възложите и на външен изпълнител. Можете да ги възложите и на няколко от служителите във фирмата си, ако те изявят желание. Дайте им възможност да изберат определен брой евентуални варианти, заедно изберете един, определете бюджет и ги оставете да организират събитието. В крайна сметка, ако ще провеждате тиймбилдинг, той би бил най-ефективен, именно ако е по вкуса на участниците.
4. Наемане на служители?
Освен ако фирмата Ви не се развива с ускорени темпове, наемането на служители няма да е толкова честа практика, че да налага създаването на нова длъжност. Дори е по-добре да оставите наемането по-скоро в ръцете на преките ръководители, защото те най-добре знаят от какво имат нужда.
5. Тренинги, обучения и развитие?
В днешно време има толкова много варианти за обучения и тренинги: сайтове, размяна на опит в самата фирма, уебинари, семинари и т.н. Не е необходимо да назначите нов служител, който да ги избере. Преките ръководители са хората, които знаят най-добре кой от служителите им има нужда от допълнителна квалификация и в каква сфера. Те могат да определят областта и средството. А защо не и самият служител да избере най-подходящото обучение за самия себе си?
източник: entrepreneur.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Няколко практически съвета за сключване на трудов договор"!
Подобни статии от категория Професии/ Длъжности
09Ян2018
4 мисли, когато напуснете работа, за която Ви е грижа
от PortalTRZnormativi.bg
09 Ян 2018
05Ян2018
Нормалните и притеснителните предизвикателства на нова работа
от PortalTRZnormativi.bg
05 Ян 2018
15Дек2017
2 неща, които е важно да помните, ако искате да откриете работа, която да обичате
от PortalTRZnormativi.bg
15 Дек 2017
13Дек2017
6 стъпки за значително по-висок шанс CV-то Ви да бъде прочетено
от PortalTRZnormativi.bg
13 Дек 2017
12Дек2017
6 въпроса, които да си зададете, преди да поискате повишение
от PortalTRZnormativi.bg
12 Дек 2017