Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се

Възнагражденията и ефектите им върху мотивацията

PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
Английската дума „incentive“ означава поощрение, импулс, стимул, порив при осъществяването на дадено действие. По-долу са представени няколко начина да „поощрите“ служителите, стимулирайки мотивацията им.
 
1. Възнагражденията – директно свързани с резултатите
 
Основната идея: изберете възнагражденията така че да са директно свързани с положения труд на  получаващото ги лице. Ако предложите намаления на целия персонал, абонаменти за спортни зали, купони за храна или други подобни, става въпрос за ползи, които се адресират към всички служители, независимо от качеството или количеството на положения труд. Вярно е че ползите подобряват връзката между служителите и фирмата, за която работят, но мотивацията породена от ползите е съвсем различна от мотивацията породена от директните възнаграждения.
 
2. Подаръци
 
Ако искате да мотивирате служителите си с помощта на възнагражденията, изберете тези, които създават емоционална връзка между служителя и фирмата. И най-вече подаръците, които показват  оценка за дадена изпълнена задача. Например, подарете цветята на хората, организирали успешно фирмен купон. Малки жестове, но изразяващи благодарност. Обърнете внимание на начина, по който ги подарявате. Ако кажете „Вземете цветята вкъщи, тук вече не ни трябват“, ще получите обратния на желания резултат. Обръщения от типа „Знам колко усилия положихте за подготовката на празника, който мина успешно благодарение на Вас. Цветята наистина са избрани с вкус. Като благодарност Ви моля да ги вземете вкъщи”. Изисква се повече търпение, но дава и по-добри резултати. Обикновено не е от значение стойността на подаръка, а оценката му.
 
3. Обучението може да бъде възнаграждение
 
Семинарите се считат за възнаграждения само в някои случаи. Ако въпрос за семинар или конгрес в чужбина, те трябва да са с добре организирана програма. Извън часовете на семинара да се организират екскурзии, спортни дейности, посещения на музеи от съответното място.

Големите фирми периодично могат да организират екскурзии за служителите си, за оформянето на единни екипи. Например, дните за ски на фирмата, където служителите могат да се запознаят, да се сприятелят и да обменят опит. Тази комбинация е много успешна.

Информирайте за възможностите, предлагани от фирмата Ви. Направете предложения, ако например искате да изпратите някой служител а конгрес. Внимавайте семинарите и конгресите винаги да са свързани със задълженията на служителя Ви.

 
4. Премии
 
Премиите действат като стимулиращ фактор. Те се предлагат за добри резултати, за спазване на определени срокове или за предложения за подобрение състоянието на фирмата/отдела. За да бъдат ефективни, златното правило е те да бъдат коректно предоставяни. Обикновено, най-харесваните премии са пътуванията. Но и малките премии понякога имат успех. Например, кутия с шампанско за предсрочно изпълнение, изпълнявайки дадена задача за рекорден срок. Информирайте се за възможностите на фирмата Ви.
 
5. Купони
 
Ако сте завършили успешно някакъв бизнес или проект, отпразнувайте заедно успеха. Поканете всички служители. Изберете добър ресторант. Внимание! Ако няма голяма връзка между купона и постиженията на фирмата, също толкова нисък ще бъде и ефекта на мотивацията.

 Повече за мотивацията на служителите можете да научите тук >>>
 

БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

Решени практически казуси за всеки ТРЗ служител

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Решени практически казуси за всеки ТРЗ служител"!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

x