Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се

Как да процедирате с проблемните служители, за да успеете да ги мотивирате?

PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
Имате ли сред служителите си някои, които създават проблеми, въпреки че са мотивирани? Имате възможността да използвате потенциала им.

Процедирайте по различен начин, в зависимост от специфичното им поведение.
 
Неточният служител
 
Сутрин идва винаги с 10 минути закъснение и удължава почивките си през деня.  И при плаващо работно време, веднага ще се забележи, че не спазва никакви срокове. Най-често поведението на неточния служител не е злонамерено. Често той поема много работа или задълбочен в интересни теми и не си дава сметка кога минава времето. Въпреки че липсата на точност от негова страна не влияе върху постиженията му, създава проблеми в   екипа с поведението си. Колегите му ще кажат: „Не е справедливо да не е точен. На нас не ни е разрешено това нещо“.
 
Разговаряйте с въпросния служител и след това вземете мерки. Например, удължаване на работното време с половин или дори един час. Ако това не е възможно ще трябва да наложите спазването на точността. Процедирайте по същия начин, както с останалите служители. Дори и Вие трябва да спазвате работното време. За да дадете добър пример, при провеждане на заседанията не изчаквайте закъснелите. Винаги започвайте в програмирания час.
 
Неподреденият
 
Редът е чужда дума за него. Доколкото сам си намира това, от което има нужда и не смущава Вас или колегите Ви, е най-добре да игнорирате неподредеността му. Ако това не е възможно – например, ако работното място на съответния служител е в помещение, през преминават клиентите на фирмата – или ако други негови колеги се насърчават от безпорядъка му, то трябва да обсъдите с него този въпрос.

Погледнете обективно причините за поведението му  и потърсете заедно възможностите за корекция. Предложете му помощта си. Ръководете го отблизо.

 
Преувеличаващият
 
Непрекъснато дава нови идеи и нервира с безбройните си предложения. Ако този служител изпълнява своевременно и с удоволствие задачите си, трябва да Ви радва този факт. Помислете си, че имате креативен служител,  който непрекъснато търси нови натоварвания. Използвайте този мотивационен потенциал.

Въпреки това, за да избегнете големия обем нови идеи, определете ясни правила: от една страна служителят се задължава да представя накратко идеите си, под формата на проект; а от друга страна Вие се задължавате да проверите дали идеите му могат да се приложат на практика. Така ще избегнете постоянните смущения и ще успеете и да осъществите наистина сериозните идеи.
 
Служителят, на когото не може да се има доверие
 
Той дава обещания, които не спазва и неверни твърдения, за да защити имиджа си. Ако не вземете мерки, атмосферата в екипа може да се влоши и да има сериозни последствия. Освен това, този вид служители са напълно неподходящи за директен контакт с клиентите. В разговора, който трябва да проведете със служителя се опитайте да разберете какви са причините за поведението му.  Имайте предвид факта, че подобни лица, подложени на стрес, лесно прибягват към неистини.

Определете заедно със служителя какво трябва да се направи, за да коригира поведението си. В същия разговор изяснете какви промени трябва да се направят в интерес на компанията. Спазвайте евентуалните споразумения, които постигнете със служителя, за да докажете на първо място, че на вас може да се има доверие.

   Повече за мотивацията на служителите можете да научите тук >>>
 

БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

Решени практически казуси за всеки ТРЗ служител

Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "Решени практически казуси за всеки ТРЗ служител"!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

x